Gå til innhold

Vi vant valget i går...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke signert

På hvilken måte er det egoistisk?

Er det mer korrekt å avgi en vilkårlig stemme til et eller annet parti kun for å stemme?

Nei, men det du sier er egoistisk "Jeg skal ikke bo i denne kommunen så lenge uansett!"... Ergo tenker du bare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Hawkwind

    9

  • Goliath

    3

  • huufsa

    3

  • SierDuDet

    2

Mest aktive i denne tråden

Nei, men det du sier er egoistisk "Jeg skal ikke bo i denne kommunen så lenge uansett!"... Ergo tenker du bare på deg selv.

Nei, egoistisk var det ikke. Nå fikk de andre innbyggerne i fylket mer å si, han ga fra seg sin innflytelsesrett til de andre i fylket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Nei, egoistisk var det ikke. Nå fikk de andre innbyggerne i fylket mer å si, han ga fra seg sin innflytelsesrett til de andre i fylket.

"Så ingen grunn til å engasjere meg i et valg for en kommune og et fylke jeg i løpet av året vil ha flyttet fra..."

Høres ikke dette egoistisk ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så ingen grunn til å engasjere meg i et valg for en kommune og et fylke jeg i løpet av året vil ha flyttet fra..."

Høres ikke dette egoistisk ut??

Nei, slett ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er vel av samme ulla selv. Æsj...

Så var det dette med å slenge dritt til folk uten å sigenere, da...!

Feiging!

For øvrig er jeg enig med Hawkwind og QuePasta her.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke signert

Så var det dette med å slenge dritt til folk uten å sigenere, da...!

Feiging!

For øvrig er jeg enig med Hawkwind og QuePasta her.

Hilsen

"Jeg skal ikke bo så mange år i denne blokka, så jeg driter i å være med på dugnadsarbeid".

Hva er forskjellen?

Og huufsa: Du er ikke mindre anonym enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg skal ikke bo så mange år i denne blokka, så jeg driter i å være med på dugnadsarbeid".

Hva er forskjellen?

Og huufsa: Du er ikke mindre anonym enn meg...

Jeg er ikke like anonym som deg, nei..

Det er mange her på dol som faktisk kan sette et ansikt bak nicket mitt.

Men er du en av de som til vanlig bruker fast nick som kun ved 'drittkasting' ikke tør å signere, så er det feigt syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg skal ikke bo så mange år i denne blokka, så jeg driter i å være med på dugnadsarbeid".

Hva er forskjellen?

Og huufsa: Du er ikke mindre anonym enn meg...

Det blir en litt søkt sammenligning.

Valget nå gjelder hvem som skal styre lokalt etter nyttår, dugnad er dugnad - noe som skjer om kort tid.

For å holde seg til dugnadsbegrepet: Om noen setter opp en liste hvor man ber beboerne i en blokk om å skrive seg opp til forskjellige dugnadsarbeider som skal finne sted 2 måneder etter at du har flyttet ut av blokka - ville du da satt deg opp - og reist tilbake for å delta på dugnaden etter at du hadde flyttet fra blokken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble bra uttelling i fylkestingsvalgene. I mange fylker fikk vi over 50% oppslutning.

Det er mange motiver for å la være å stemme. Mitt motiv for å stå over fylkestingsvalget er edelt og velfundert. Hensikten er å sette fokus på en meningsløs struktur og sette fart i endringsprosessen. Lav valgdeltakelse er noe de fleste skjønner og tar alvorlig.

Å avstå fra å stemme i fylkestingsvalget er en politisk handling for mange, og fullt ut forsvarlig. Man sender et signal til rikspolitikerne, et signal som er sterkere enn en lurvete stemme inn i et system som for lenge siden burde vært lagt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Det blir en litt søkt sammenligning.

Valget nå gjelder hvem som skal styre lokalt etter nyttår, dugnad er dugnad - noe som skjer om kort tid.

For å holde seg til dugnadsbegrepet: Om noen setter opp en liste hvor man ber beboerne i en blokk om å skrive seg opp til forskjellige dugnadsarbeider som skal finne sted 2 måneder etter at du har flyttet ut av blokka - ville du da satt deg opp - og reist tilbake for å delta på dugnaden etter at du hadde flyttet fra blokken?

Jeg ser ikke helt sammenhengen her. 2 mnd. etterpå? Hva har det med saken å gjøre? Du BOR JO FREMDELES I KOMMUNEN! Herregud da, mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Jeg er ikke like anonym som deg, nei..

Det er mange her på dol som faktisk kan sette et ansikt bak nicket mitt.

Men er du en av de som til vanlig bruker fast nick som kun ved 'drittkasting' ikke tør å signere, så er det feigt syns jeg!

Men det er jeg ikke. Var det mer du lurte på?

Og for alt vi vet, kan huufsa være ditt "snille" nick som skriver fornuftige innlegg (vil ikke akkurat kalle dine siste innlegg det, men...), mens du har mange andre nick der du skriver alt mulig rart. Så nei, jeg synes ikke du er mindre anonym enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jeg ikke. Var det mer du lurte på?

Og for alt vi vet, kan huufsa være ditt "snille" nick som skriver fornuftige innlegg (vil ikke akkurat kalle dine siste innlegg det, men...), mens du har mange andre nick der du skriver alt mulig rart. Så nei, jeg synes ikke du er mindre anonym enn meg.

Da har du jo hvertfall klarlagt hvordan 'du' fremtrer her på dol...

På seg selv kjenner man jo andre.

Hadde jeg følt behov for å gjemme meg bak et annet nick når jeg ikke skriver 'snille' innlegg, så hadde jeg vel kanskje valgt et annet når jeg sa min mening om feigheten din..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke helt sammenhengen her. 2 mnd. etterpå? Hva har det med saken å gjøre? Du BOR JO FREMDELES I KOMMUNEN! Herregud da, mann...

I folkeopplysningens navn: De som velges ved valget i høst, trer ikke inn i sine valgte roller før 1. januar 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Da har du jo hvertfall klarlagt hvordan 'du' fremtrer her på dol...

På seg selv kjenner man jo andre.

Hadde jeg følt behov for å gjemme meg bak et annet nick når jeg ikke skriver 'snille' innlegg, så hadde jeg vel kanskje valgt et annet når jeg sa min mening om feigheten din..?

På seg selv kjenner man andre? Snakk for deg selv...

Hvem spurte deg om din mening, uansett?

Og hvorfor du nå skulle bruke ditt "snille" nick? For å smiske med Hawkind, selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På seg selv kjenner man andre? Snakk for deg selv...

Hvem spurte deg om din mening, uansett?

Og hvorfor du nå skulle bruke ditt "snille" nick? For å smiske med Hawkind, selvfølgelig...

Tviler på at huufsa har et behov for å smiske med meg - har ikke fått inntrykk av at h*n er den type personlighet de gangene vi har hilst på hverandre i RL heller.

Synes forøvrig at det er merkelig at du som målbærer såpass sterke meninger, er for feig til å signere med eget nick - men det er selvsagt ikke ulovlig å være en patetisk reddhare heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Tviler på at huufsa har et behov for å smiske med meg - har ikke fått inntrykk av at h*n er den type personlighet de gangene vi har hilst på hverandre i RL heller.

Synes forøvrig at det er merkelig at du som målbærer såpass sterke meninger, er for feig til å signere med eget nick - men det er selvsagt ikke ulovlig å være en patetisk reddhare heller ;-)

Så du har møtt huufsa i RL, men vet ikke at huufsa er hunkjønn? Jaja... Vet ikke om det sier mest om deg eller henne.

Og det er heller ikke ulovlig å være et oppbkåst egotroll heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har møtt huufsa i RL, men vet ikke at huufsa er hunkjønn? Jaja... Vet ikke om det sier mest om deg eller henne.

Og det er heller ikke ulovlig å være et oppbkåst egotroll heller...

Hva jeg enn måtte være - tør jeg ihvertfall å skrive under på det jeg mener.

At en anonym person ikke liker meg affiserer meg i liten grad, hadde du derimot tatt deg bryet med å stå for dine meninger kunne man kanskje hatt en mer meningsfylt debatt omkring den problemstilling man hadde opprinnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Hva jeg enn måtte være - tør jeg ihvertfall å skrive under på det jeg mener.

At en anonym person ikke liker meg affiserer meg i liten grad, hadde du derimot tatt deg bryet med å stå for dine meninger kunne man kanskje hatt en mer meningsfylt debatt omkring den problemstilling man hadde opprinnelig.

Og hvorfor det? Må du vite hvem noen er for å diskutere? Jeg vet såvisst ikke hvem du er heller. Selv om du har et nick, gjør det deg, som sagt, ikke mindre anonym enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor det? Må du vite hvem noen er for å diskutere? Jeg vet såvisst ikke hvem du er heller. Selv om du har et nick, gjør det deg, som sagt, ikke mindre anonym enn meg.

Det er en viss forskjell med det.

De som bruker nick her inne, vil over noe tid bli kjent for de meninger de har. Det man skriver er et uttrykk for den personlighet man har, tross alt.

Og for de som er nysgjerrige, eller har behov for å vite i mer ømtålige saker, så kan man søke opp innlegg skrevet av de bestemte nickene for å danne seg et inntrykk av hvem vedkommende er.

Så det er definitivt en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...