Gå til innhold

Finnes det ikke hjelp og få?


nervevrak snart

Anbefalte innlegg

nervevrak snart

Er det ikke noen muligheter for ett gjeldsoffer og få hjelp? Har søkt om hjelp på sosialen og kontaktet kreditorene uten hell.

Har ikke muligheter til og få hjelp noen sted.Jeg sliter med selvmordstanker hele tiden. Da jeg er en enslig mor med fem barn så vet jeg at jeg ikke ønsker og ta mitt eget liv. Men jeg er redd for at jeg ikke skal klare og tenke klart. Jeg har tidligere slitt med store nerveproblemer på grunn av sex overgrep i barndommen.Finnes det noen der ute som kan hjelpe meg og få orden på livet mitt? Har du/dere gode råd og gi så hadde jeg blitt glad.

Dette haster da jeg snart blir kastet på gaten og ikke har funnet meg noe sted og bo med ungene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nervevrak snart

Jeg lurer på om du får noen hjelp for dine psykiske problemer?

Når det gjelder økonomien så bør du snakke med de på sosialkontoret om gjeldsordning.

Nei jeg får ingen hjelp for tiden. Jeg har gått til psykolog tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daredevil

Hvor mange ganger har du snakket med sosialen? De er jo NØDT til å hjelpe deg - de har jo ikke lov å nekte deg hjelp, når det er så dårlig stelt som det er med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nervevrak snart

Hvor mange ganger har du snakket med sosialen? De er jo NØDT til å hjelpe deg - de har jo ikke lov å nekte deg hjelp, når det er så dårlig stelt som det er med deg!

Jeg har vært i kontakt med dem mange ganger. Får beskjed om og søke lån i banken eller hos kjente. Men dette er umulig, banken sier blankt nei da jeg har bare morstrygd og familie og venner har ikke penger til og hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg får ingen hjelp for tiden. Jeg har gått til psykolog tidligere.

Kanskje du bør søke hjelp for dine psykiske problemer?

Bestill en ny time på sosialkontoret. Håper de kan hjelpe deg bedre denne gangen. Skjønner det er frustrerende når de ber deg ta opp lån. Opplevd det samme selv.

For å få økonomisk hjelp i her-og nå situasjonen så må du dokumentere inntekter og utgifter.

De fleste sosialkontor har gjeldsrådgivere, spør om å få time med en slik en neste gang du kontakter sosialkontoret.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nervevrak snart

Kanskje du bør søke hjelp for dine psykiske problemer?

Bestill en ny time på sosialkontoret. Håper de kan hjelpe deg bedre denne gangen. Skjønner det er frustrerende når de ber deg ta opp lån. Opplevd det samme selv.

For å få økonomisk hjelp i her-og nå situasjonen så må du dokumentere inntekter og utgifter.

De fleste sosialkontor har gjeldsrådgivere, spør om å få time med en slik en neste gang du kontakter sosialkontoret.

Stå på!

Takk for hjelpen.

Jeg har prøvd og ringe til sosialkontoret i hele dag men det er møter der. Jeg får samme beskjed hver gang jeg prøver og kontakte dem, er ikke på jobb, har samtale osv.

Jeg håper virkelig at det ordner seg, jeg ønsker kun det beste til barna mine. Da hjelper det ikke og bo på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen.

Jeg har prøvd og ringe til sosialkontoret i hele dag men det er møter der. Jeg får samme beskjed hver gang jeg prøver og kontakte dem, er ikke på jobb, har samtale osv.

Jeg håper virkelig at det ordner seg, jeg ønsker kun det beste til barna mine. Da hjelper det ikke og bo på gata.

Kjipt at de er så utilgjengelige. Hva med å skrive et brev der du forklarer problemet? Skriv at du ønsker samtale med gjeldsrådgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nervevrak snart

Kjipt at de er så utilgjengelige. Hva med å skrive et brev der du forklarer problemet? Skriv at du ønsker samtale med gjeldsrådgiver.

Sosialkuratoren min er fullstendig klar over problemet, men det hjelper visst ikke. Jeg har snakket med henne på tlf. men hun har ikke tid til samtale visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialkuratoren min er fullstendig klar over problemet, men det hjelper visst ikke. Jeg har snakket med henne på tlf. men hun har ikke tid til samtale visst.

Kan du få snakke med noen andre? Du burde absolutt snakket med en gjeldsrådgiver.

Ta kontakt med namsmannen (lensmann eller byfogd) på hjemstedet ditt og be om informasjon om gjeldsordningsloven.

Alternativt kan du kontakte advokat. (Du har antagelig rett på fri rettshjelp.)

Gjeldsoffer-alliansen:

http://www.gjeldsoffer-alliansen.no/

Om gjeldsordning (Dette MÅ du se på):

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjoner/1023824302.54/1023973322.12/publikasjon_view.pt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nervevrak snart

Kan du få snakke med noen andre? Du burde absolutt snakket med en gjeldsrådgiver.

Ta kontakt med namsmannen (lensmann eller byfogd) på hjemstedet ditt og be om informasjon om gjeldsordningsloven.

Alternativt kan du kontakte advokat. (Du har antagelig rett på fri rettshjelp.)

Gjeldsoffer-alliansen:

http://www.gjeldsoffer-alliansen.no/

Om gjeldsordning (Dette MÅ du se på):

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjoner/1023824302.54/1023973322.12/publikasjon_view.pt

tusen takk for nyttig lesing. Jeg har lest gjennom mye av det og lurer nå på om jeg vil få beholde plassen jeg bor på (det er en kommunal bolig) dersom jeg går for gjeldsordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for nyttig lesing. Jeg har lest gjennom mye av det og lurer nå på om jeg vil få beholde plassen jeg bor på (det er en kommunal bolig) dersom jeg går for gjeldsordning.

Hvis du er avhengig av sosialhjelp så vil de som regel kreve at du bor rimelig. (Men standarden må også være akseptabel/levelig)

Regner med at husleia ikke er altfor høy?

Skal en del til før de ber deg om å flytte til et rimeligere sted.

Du har som alle andre i dette landet rett på å ha et sted å bo. Ingen kan kaste deg på gata.

Pga din psykiske helse og at du har barn så tror jeg det skal svært mye til for at du skal måtte flytte. Og det er INGEN mulighet for at du blir kasta på gata. Det er ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nervevrak snart

Hvis du er avhengig av sosialhjelp så vil de som regel kreve at du bor rimelig. (Men standarden må også være akseptabel/levelig)

Regner med at husleia ikke er altfor høy?

Skal en del til før de ber deg om å flytte til et rimeligere sted.

Du har som alle andre i dette landet rett på å ha et sted å bo. Ingen kan kaste deg på gata.

Pga din psykiske helse og at du har barn så tror jeg det skal svært mye til for at du skal måtte flytte. Og det er INGEN mulighet for at du blir kasta på gata. Det er ikke lov.

Nok en gang takk for svar.

Kan jeg spør om du jobber med dette eller hvilket grunnlag du har på bakgrunn av alle svar jeg har fått?

Dersom namsmannen kommer for og kaste meg ut kan jeg da bare nekte?

Jeg har tilbudt meg og betale nesten alt jeg får av penger og likevel så vil de ikke godta det,merkelig spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en gang takk for svar.

Kan jeg spør om du jobber med dette eller hvilket grunnlag du har på bakgrunn av alle svar jeg har fått?

Dersom namsmannen kommer for og kaste meg ut kan jeg da bare nekte?

Jeg har tilbudt meg og betale nesten alt jeg får av penger og likevel så vil de ikke godta det,merkelig spør du meg.

Jeg er utdannet sosionom, men jeg har ingen erfaring med økonomisk rådgivning eller gjeldsrådgivning.

Tviler på at du kan kastes ut. Skylder du mye husleie?

Har du snakket med namsmannen om gjeldsordning?

Istedenfor at du grubler, spekulerer og lager deg masse forestillinger om hva som kan skje, så vil jeg råde deg til å snakke med de som kan hjelpe deg. (Feks. Sosialkurator, gjeldsrådgiver, namsmann, advokat)

De kan informere deg om hvordan du skal gå fram og hva som skjer framover.

Flott at du tar tak i problemene dine. Håper noen kan hjelpe deg til å få orden på økonomien og livet ditt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dukkelise

Hei.

Jeg har vært oppi det samme som deg,og jeg har fått hjelp.Du har opplevd overgrep sier du,jeg også..Jeg fiksa ikke det med økon så alt gikk til helvete mildt sagt hos meg der.Jeg gikk i flere år med tanker om å bare la være leve lengre,alt var jo helt svart samme faen hva jeg gjorde.Helt til i fjor høst...

Jeg fikk hjelp av to stk til å søke hjelp først på smi for å snakke om tinga,da først og fremst om økon.Alt gikk veldig fort...Sos og lensmann hjalp meg å ordne opp i det hele.I dag får jeg all hjelp jeg trneger for å klare meg.Jeg lever langt fra som noen dronning lengre,men trygheten ang økon er helt utrolig god nå.

Jeg nabefaler deg veldig veldig til å kontakte smi nærmest der du bor,og la de være støtte og veivisere på veien din.La de hjelpe deg kontakte de som må kontaktes,la de hjelpe forklare det som må forklares...Om du lar de få lov,så har jeg tro på att ting løseer seg for deg min venn.

Kos fra dukkelise som egenltig har slutta svare her inne:)men som så det som nødvendig gi deg noen ord;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nervevrak snart

Hei.

Jeg har vært oppi det samme som deg,og jeg har fått hjelp.Du har opplevd overgrep sier du,jeg også..Jeg fiksa ikke det med økon så alt gikk til helvete mildt sagt hos meg der.Jeg gikk i flere år med tanker om å bare la være leve lengre,alt var jo helt svart samme faen hva jeg gjorde.Helt til i fjor høst...

Jeg fikk hjelp av to stk til å søke hjelp først på smi for å snakke om tinga,da først og fremst om økon.Alt gikk veldig fort...Sos og lensmann hjalp meg å ordne opp i det hele.I dag får jeg all hjelp jeg trneger for å klare meg.Jeg lever langt fra som noen dronning lengre,men trygheten ang økon er helt utrolig god nå.

Jeg nabefaler deg veldig veldig til å kontakte smi nærmest der du bor,og la de være støtte og veivisere på veien din.La de hjelpe deg kontakte de som må kontaktes,la de hjelpe forklare det som må forklares...Om du lar de få lov,så har jeg tro på att ting løseer seg for deg min venn.

Kos fra dukkelise som egenltig har slutta svare her inne:)men som så det som nødvendig gi deg noen ord;))

Tusen takk dukkelise.

Jeg satte veldig stor pris på det du skrev til meg.

Jeg har faktisk vært inne på tanken ang gjeldssannering. Tror nok at det er det som blir redningen min.

Jeg håper på at jeg kan få orden på økonomien min slik at jeg kan komme meg videre i livet.

Takk igjen og ha det godt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dukkelise

Tusen takk dukkelise.

Jeg satte veldig stor pris på det du skrev til meg.

Jeg har faktisk vært inne på tanken ang gjeldssannering. Tror nok at det er det som blir redningen min.

Jeg håper på at jeg kan få orden på økonomien min slik at jeg kan komme meg videre i livet.

Takk igjen og ha det godt videre.

Bare husk du kan få hjelp om du søker hjelp.smi her i molde har for meg vært løsningen på stort sett det meste.De viser meg veien til ett liv som er verdt å leve,og de støtter deg uansett.

Vært kos å høre åssen det går med deg videre.Ikke bruk lang tid på å kontkate hjelp.

Kos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonja Vicktoria B. Revheim

Er det ikke noen muligheter for ett gjeldsoffer og få hjelp? Har søkt om hjelp på sosialen og kontaktet kreditorene uten hell. Har ikke muligheter til og få hjelp noen sted.Jeg sliter med selvmordstanker hele tiden. Da jeg er en enslig mor med fem barn så vet jeg at jeg ikke ønsker og ta mitt eget liv. Men jeg er redd for at jeg ikke skal klare og tenke klart. Jeg har tidligere slitt med store nerveproblemer på grunn av sex overgrep i barndommen.Finnes det noen der ute som kan hjelpe meg og få orden på livet mitt? Har du/dere gode råd og gi så hadde jeg blitt glad. Dette haster da jeg snart blir kastet på gaten og ikke har funnet meg noe sted og bo med ungene mine.

- nervevrak snart

JEG HAR LEST DITT BREV OG JEG ØNSKER Å HJELPE DEG PÅ VEIEN...

Jeg kan gi deg et godt tips selv om jeg ikke er verken lege eller psykiater. Den eneste utveien du har å gå, det er til din fastlege og fortell hva du sliter mye med ang selvmordstanker. En dyktig erfaren sympatisk lege vil gjerne stille opp for deg omkring slike tanker, en lege er der for å hjelpe deg med slike saker. han kan også henvise deg til psykolog eller hvis det er så pass ekstremt ille, kan du be din lege sende deg inn på et psykiatrisk sykehus og få akuttbehandling snarest. jeg vil råde deg på mitt råd, for jeg har hatt slike tanker om selvmord selv når jeg hadde depresjon. men jeg fikk meget god dyktig hjelp av min fastlege. jeg hadde ikke klart meg uten han. jeg råder deg til å kontakte din fastlege og få orden på livet ditt. han vil også forstå at du har opplevd seksuelt- overgrep i barndommen osv og at han vil sende deg inn fortest mulig til et behandlingssykehus.Stakkars deg, har du ikke noen sted å bo, da bør du oppsøke øyeblikkelig hjelp hos din lege og be om evt. innleggelse på psykatrisk avdeling og få god oppfølging der med hjelp av dyktige leger og psykologer.Har du ikke en avlastningsfamilie som kan ta hånd om ungene dine. hvis ikke du får god nok hjelp av barnevernet-sosialkontoret har du rett til å gå til advokat og få fri rettshjelp og be om å sende inn en skriftlig klage til fylkesmannen. det er det jeg kan gi deg et godt råd på. lykke til kjære mor til 5 barn.

med vennlig hilsen jente på 21 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...