Gå til innhold

Anna Lindhs morder pågrepet?


Gjest svenskefaen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fjernkontroll

Flott! Får virkelig håpe at dna stemmer da! Godt for rettsikkerheten og godt for det svenske politisystemet!

Jeg håper _ikke_ dna stemmer. Da har svenskeidiotene driti på draget.

Hvem bryr seg om Anna Lindh?

Noen som vet hva som skjer med morderen til den svenske 5-årige jenta som ble knivdrept i barnehagen samme dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper _ikke_ dna stemmer. Da har svenskeidiotene driti på draget.

Hvem bryr seg om Anna Lindh?

Noen som vet hva som skjer med morderen til den svenske 5-årige jenta som ble knivdrept i barnehagen samme dag da?

1) Har du rota bort nicket ditt nå _igjen?_

2) De får nok samma straffa - men sånn er det bare, at profilerte personer får den største oppmerksomheta.

3) Du er en dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper _ikke_ dna stemmer. Da har svenskeidiotene driti på draget.

Hvem bryr seg om Anna Lindh?

Noen som vet hva som skjer med morderen til den svenske 5-årige jenta som ble knivdrept i barnehagen samme dag da?

I all verden - hva er dette for innstilling???? Håper du ikke at morderen blir tatt?

Vi får vel virkelig håpe at de har tatt riktig mann nå. Og de fleste bryr seg vel om Anna Lindh - hvorfor spør du om det?

Han andre morderen har jo innrømmet drapet, så han sitter vel i varetekt, regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjernkontroll

1) Har du rota bort nicket ditt nå _igjen?_

2) De får nok samma straffa - men sånn er det bare, at profilerte personer får den største oppmerksomheta.

3) Du er en dust!

Selvfølgelig håper jeg morderen blir tatt. Men jeg synes det er synd at Lindh-saken overdøver alle andre viktige nyhetssaker, deriblant mord. Nyhetene på NRK samme dagen, dreide 98% om Anna Lindh, og den femårige jenta ble ikke nevnt med ett ord. Jeg synes det er sykt når nordmenn som ikke engang ante hvem hun var sitter og gråter over hennes død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan ikke sammenlignes

Selvfølgelig håper jeg morderen blir tatt. Men jeg synes det er synd at Lindh-saken overdøver alle andre viktige nyhetssaker, deriblant mord. Nyhetene på NRK samme dagen, dreide 98% om Anna Lindh, og den femårige jenta ble ikke nevnt med ett ord. Jeg synes det er sykt når nordmenn som ikke engang ante hvem hun var sitter og gråter over hennes død.

Jeg tror ikke nødvendigvis at folk gråter over hennes død, men mange gråter nok for at slike handlinger i det hele tatt kan skje i et land som blir betraktet som "trygt". For hvilket samfunn får vi om politikere ikke kan gå ut uten å bli drept? Men du vet vel ikke hva medlidenhet er heller, du? Hva med Anna Lindhs to sønner som har mistet mammaen sin? Jeg synes bare det er til å gråte av! Og du kan ikke sammenlignes at den 5 åringen ble drept, med drapet på Lindh. Selvfølgelig var drapet på den lille jenta en ufattelig tragedie. Men hva med alle de sivile ofrene i Irak-krigen? ALT kan ikke blåses like stort opp. Og det er ikke sikkert at familien til den lille jenta ville lese side opp og side ned om drapet på sin egen datter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig håper jeg morderen blir tatt. Men jeg synes det er synd at Lindh-saken overdøver alle andre viktige nyhetssaker, deriblant mord. Nyhetene på NRK samme dagen, dreide 98% om Anna Lindh, og den femårige jenta ble ikke nevnt med ett ord. Jeg synes det er sykt når nordmenn som ikke engang ante hvem hun var sitter og gråter over hennes død.

Jo, 5-åringen ble nevnt - dog ikke like stor nyhetssak som Anna Lindh.

At nordmenn ikke har hørt om Anna Lindh får stå for din egen regning - mange av oss følger faktisk med på utenrikspolitikk, og har selvsagt hørt om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig håper jeg morderen blir tatt. Men jeg synes det er synd at Lindh-saken overdøver alle andre viktige nyhetssaker, deriblant mord. Nyhetene på NRK samme dagen, dreide 98% om Anna Lindh, og den femårige jenta ble ikke nevnt med ett ord. Jeg synes det er sykt når nordmenn som ikke engang ante hvem hun var sitter og gråter over hennes død.

Det har vel noe med at vi føler at vårt samfunn er ganske trygt f.eks. i forhold til USA eller andre land - og når en rikspolitiker blir drept rokke det ved hele det demokratiske samfunnet vårt. DERFOR får en drept utenriksminister med oppmerksomhet enn ei lita jente.

Men jeg fikk da med meg drapet på den jenta og, så det var vel noe dekning på det og!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjernkontroll

Jeg tror ikke nødvendigvis at folk gråter over hennes død, men mange gråter nok for at slike handlinger i det hele tatt kan skje i et land som blir betraktet som "trygt". For hvilket samfunn får vi om politikere ikke kan gå ut uten å bli drept? Men du vet vel ikke hva medlidenhet er heller, du? Hva med Anna Lindhs to sønner som har mistet mammaen sin? Jeg synes bare det er til å gråte av! Og du kan ikke sammenlignes at den 5 åringen ble drept, med drapet på Lindh. Selvfølgelig var drapet på den lille jenta en ufattelig tragedie. Men hva med alle de sivile ofrene i Irak-krigen? ALT kan ikke blåses like stort opp. Og det er ikke sikkert at familien til den lille jenta ville lese side opp og side ned om drapet på sin egen datter?

Sikkert ikke så kult for Lindh`s barn å lese side opp og side ned om mammaen sin heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du er passelig teit

Sikkert ikke så kult for Lindh`s barn å lese side opp og side ned om mammaen sin heller.

De var tross alt vant til at media omtalte moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har de ikke tatt ham. På meg virker det som om Pippi Langstrømpe og de to politimennene som figurerer i den serien er forbilde der borte.

Nå har de fine bilder, fingeravtrykk DNA-profil og hauger med vitnebeskrivelser.

Det er neppe nok for svensk politi, og med mindre morderen selv spaserer inn på politistasjonen er og blir han nok en fri mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant, men da var hun levende.

Men hun var en kjent person. Selvfølgelig blir det mye skriverier om henne. Og den 5 år gamle jenta ble nevnt i nyhetene opptil flere ganger. At du er så hjernedød at dette har gått deg hus forbi, er ikke vår sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjernkontroll

Men hun var en kjent person. Selvfølgelig blir det mye skriverier om henne. Og den 5 år gamle jenta ble nevnt i nyhetene opptil flere ganger. At du er så hjernedød at dette har gått deg hus forbi, er ikke vår sak.

Ja, det ble nevnt i diverse nyheter. Nevnt ja. Men ikke i den aktuelle nyhetssendingen jeg refererer til. Ikke misforstå meg. Jeg synes drapet på Lindh var trist og skremmende. Men for oss som kun kjenner sakene via media, så virker det så meningsløst å sørge over ei 46 år gammel dame mer enn ei 5-årig jente som såvidt har startet livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har de ikke tatt ham. På meg virker det som om Pippi Langstrømpe og de to politimennene som figurerer i den serien er forbilde der borte.

Nå har de fine bilder, fingeravtrykk DNA-profil og hauger med vitnebeskrivelser.

Det er neppe nok for svensk politi, og med mindre morderen selv spaserer inn på politistasjonen er og blir han nok en fri mann.

Sant nok - men jeg håper at du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble nevnt i diverse nyheter. Nevnt ja. Men ikke i den aktuelle nyhetssendingen jeg refererer til. Ikke misforstå meg. Jeg synes drapet på Lindh var trist og skremmende. Men for oss som kun kjenner sakene via media, så virker det så meningsløst å sørge over ei 46 år gammel dame mer enn ei 5-årig jente som såvidt har startet livet sitt.

Slik denne tråden har utviklet seg, hører debatten hjemme på:

http://www.mediekritikk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok - men jeg håper at du tar feil.

Ja det håper jeg også. Men med Palme-saken friskt i minne ser det mørkt ut.

Makan til rot, kluss, tull og tøys frem og tilbake hvor alt til slutt kokte bort til graut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har de ikke tatt ham. På meg virker det som om Pippi Langstrømpe og de to politimennene som figurerer i den serien er forbilde der borte.

Nå har de fine bilder, fingeravtrykk DNA-profil og hauger med vitnebeskrivelser.

Det er neppe nok for svensk politi, og med mindre morderen selv spaserer inn på politistasjonen er og blir han nok en fri mann.

Det ligger mer bak denne saken enn du aner.

Det svenske politiet avviste, etter alle kunstens regler på pk i dag kl 15, å kommentere at "En man har anhållits i sin frånvaro misstänkt för mordet på Anna Lindh". På norsk betyr dette at en mann er mistenkt og siktet.

Såvel expresse.se som aftonbladet.se har gode kilder for sine oppslag. Jeg tipper at vi "ser" en lysning i lølpet av kvelden i kveld, eller senest i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...