Gå til innhold

donor ved nedsatt sædkvalitet??


Gjest åhnei

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet kommer jeg kanskje til å få en del negative reaksjoner på, men jeg prøver likevel:

Vil klinikkene i Danmark gi donorinseminasjon i tilfeller der mannen _har_ levende sædceller?

Vi har forsøkt i 2 år uten å lykkes. Grunnen er nedsatt sædkvalitet, den er _dårlig_, men ikke _svært dårlig_. I følge Andrologisk senter er sjansene for å få det til via naturmetoden ytterst små, men gode ved ICSI. Jeg er frisk.

Jeg opplevde seksuelt misbruk i barndommen. Derfor er underlivsundersøkelser svært vanskelige for meg, og inseminasjon med donor vil oppleves mye mindre innvaderende enn en ICSI-behandling med _maaange_ undersøklelser. (Vi tenkte da å forsøke i naturlig syklus).

For mannen spiller det ikke så stor rolle hvordan vi får barn, bare vi får ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miss marple

Vi er i noenlunde samme situasjon som dere. Nå har mannen forsøkt å spise masse vitaminer + tenke på stillesitting og varme et halvt år, og vi er spente på den nye sædprøven. Hvis den ikke har bedret seg, blir det donor for oss, selv om det ikke er helt utelukket med ICSI-behandling.

Vi har tenkt å prøve Storkklinik i København. De behandler både enslige, lesbiske par og heterofile par, slik at de vil nok godta oss også. Andre private/offentlige klinikker vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg og mannen min har vært igjennom 5 ICSI førsøk pga. dårlig sædkvalitet. Det er tilsynelatende ikke noe iveien med meg.

Jeg har blitt gravid 6 ganger totalt, men spontanabortert alle gangene.

Nå i sommer var vi egentlig klare for nye ICSI forsøk ved RH ( Har tidl. gjort alle privat ), men pga. vår historie har vi heller valgt å gå for donor fremover.

RH stilte seg 100 % bak dette valget og vi slapp til og med ekstra ventetid for dette "byttet".

Derfor tror jeg nok ikke det selv offentlige vil være noe problem hvis dere velger dette alternativet. Privat i Danmark er det iallefall ikke noe problem.

Jeg sitter her selv på dag 11 etter donorinseminasjon og holder på å bli gal av alle tegnene jeg mener at jeg kjenner. Skal ta blodprøve den 22/9, men det blir nok en clearblue først tenker jeg. Håper iallefall at jeg klarer å holde meg til førstkommende lørdag.

Lykke til med valget deres og fremtidige forsøk.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg og mannen min har vært igjennom 5 ICSI førsøk pga. dårlig sædkvalitet. Det er tilsynelatende ikke noe iveien med meg.

Jeg har blitt gravid 6 ganger totalt, men spontanabortert alle gangene.

Nå i sommer var vi egentlig klare for nye ICSI forsøk ved RH ( Har tidl. gjort alle privat ), men pga. vår historie har vi heller valgt å gå for donor fremover.

RH stilte seg 100 % bak dette valget og vi slapp til og med ekstra ventetid for dette "byttet".

Derfor tror jeg nok ikke det selv offentlige vil være noe problem hvis dere velger dette alternativet. Privat i Danmark er det iallefall ikke noe problem.

Jeg sitter her selv på dag 11 etter donorinseminasjon og holder på å bli gal av alle tegnene jeg mener at jeg kjenner. Skal ta blodprøve den 22/9, men det blir nok en clearblue først tenker jeg. Håper iallefall at jeg klarer å holde meg til førstkommende lørdag.

Lykke til med valget deres og fremtidige forsøk.

Klem fra

Jeg har også tenkt på dette...

Vi har 5 forsøk bak oss, holder nå på med fryseforsøk som altså er det sjette. Er rimelig sikker på at det ikke går denne gangen heller (har bare ikke orket å teste ennå...).

Han har nedsatt sædkvalitet, alt skal være bra med meg. Eggene er alltid av god kvalitet. De to gangene vi hadde vanlig ivf testet jeg positivt, men mistet. De andre gangene har vi hatt ICSI.

Har lurt på hvordan helsevesenet stiller seg til donorinseminasjon i disse tilfellene. Tenkte at vi i så fall måtte til Danmark. Skal spørre legen om dette!

Så spennende med deg Maja74! Misunner deg symptomene. Jeg kjenner ingenting denne gangen... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...