Gå til innhold

Kramper i magen, kvalme og mange do besøk

Anbefalte innlegg

Jeg har stadig smerter i magen (på siden, sist gang noterte jeg at det var på venstre side), smertene kommer som kramper. De varer i flere timer, ofte over flere dager. Jeg sliter også med at jeg er kvalm hver morgen og til tider utover dagen (jeg skal ikke være gravid). I tillegg er jeg på do flere ganger om dagen. Noen ganger er det blod i avføring (dette kan skyldes hard avføring).

Jeg har alltid hatt en følsom mage som reagerer med krampe smerte, ved nervøsitet osv.

Bør jeg være bekymret? Eller har jeg bare en nervøs mage?

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Friskt rødt blod i avføringen er oftest et tegn på hemoroider,men hvis avføringen også er svart må man tenke på blødninger lenger opp i tarmen.Det finnes forskjellige muligheter for betennelse i tarmen,og feks.kan polypper og divertikler gi smerter også nede på ve.side av maven.

Uten undersøkelse er dette antagelser,og selv om det ikke nødvendigvis er grunn til bekymring synes jeg du skal la legen din undersøke dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...