Gå til innhold

Hvem ber man i bryllup?


Gjest gifteklar?

Anbefalte innlegg

Gjest gifteklar?

Vil gjerne ha synspunkter og erfaringer her..

Hennes slekt er liten, hans slekt er stor.

Her er noen alternativ som antageligvis ikke fungerer for oss:

Foreldre

besteforeldre

Søsken m/ partner + barn

Onkeler og tanter m/ partner og barn

Voksne søskenbarn

Hans kolleger (ca 15)

Hun har ingen kolleger da hun har vært hjemmeværende, få nære venner.

Dette alternativet blir altfor mange+ at vi vil komme til å fylle lokalet med nesten bare hans slekt/venner.

Alternativ 2:

Foreldre

Besteforeldre

Søsken m/partner+ barn

Til middag

Resten til kaffe/fest

Dette alternativet blir nesten som alternativ 1.Samt da vil det være rundt 30-35 til middag og 70-100 som kommer (ekstra)til kaffe!!

Alternativ 3.

Foreldre

besteforeldre

Søsken m/ partner + barn

Kun de voksne tanter og onkler til middag

Og de man har mest kontakt med av voksne søskenbarn til kaffe/fest.

Dette er forferdelig vanskelig. Vil gjerne be litt flere enn til dåp, men hvem skal man unnlate og ikke....Alle eller ingen blir....feil...liksom..med alle, alternativ 1 vil det være bortimot 150stk (inkl barn) til middag..Huffa meg det blir alt for kostbart..

Hva gjøres av alle dere andre?

I barnas dåp har vi vært 30 stk og da har det vært bare foreldre,besteforeldre, søsken m/ partner og barn....Selv da har vi vært i fåtall fra hennes side.Da ingen av hennes søsken har partnere/barn, mens han har mange søsken m/partnere og masse barn...

Hjelp meg med å finne en lur løsning..Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke gifteklar ennå...

Jeg har vært i flere bryllup. De fleste har hatt maaaange gjester. Jeg er ikke gift selv, men om jeg skulle ha giftet meg - ville jeg for det første dratt bort og giftet meg. Så ville jeg holdt en familiemiddag med foreldre, besteforeldre,søsken (m/partnere og barn) på begge siden. Siden ville jeg invitert til vennefest. Da med likt antall venner på begge sider. Tror ikke jeg ville tatt med kollegaer. Skiller liksom jobb og privatliv jeg..hvis det ikke er noen man omgås mye på fritiden da selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor godt liker du dem som er på disse "listene" dine da? Og er det et krav at dere skal be like mange hver? Vi inviterte etter metoden "De vi har lyst skal feire dagen med oss". Så slette vi uten dårlig samvittighet alle de vi følte vi "måtte" be. For en dag. Helt nydelig. Bare mange glade venner og litt familie. Ingen sure gamle gubber og tanter. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har omtrent samme problem (men omvendt), og kjem sikkert til å ende på følgjande løysing:

Gifting og fest med næraste slekta og nokre få vener.

Stor fest med mange vener og slektningar på eit anna tidspunkt. Då treng vi ikkje følgje "reglar", men inviterer dei vi har lyst til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gifteklar?

Jeg har vært i flere bryllup. De fleste har hatt maaaange gjester. Jeg er ikke gift selv, men om jeg skulle ha giftet meg - ville jeg for det første dratt bort og giftet meg. Så ville jeg holdt en familiemiddag med foreldre, besteforeldre,søsken (m/partnere og barn) på begge siden. Siden ville jeg invitert til vennefest. Da med likt antall venner på begge sider. Tror ikke jeg ville tatt med kollegaer. Skiller liksom jobb og privatliv jeg..hvis det ikke er noen man omgås mye på fritiden da selvsagt.

Hans kolleger er hans "andre" familie, så de ansees som venner ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gifteklar?

Jeg går for alt. 1, men er det nødvendig å be 15 kollegaer? Han er vel ikke god venn med alle?

Kollegene er hans "andre" famile, så de ansees som venner ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...