Gå til innhold

Chlamydia


Mikky

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en gutt på 34 år som har vært i et fast forhold med en jente i 1 1/2 år nå. For en liten tid tilbake fikk hun vite at hun har Chlamydia. Jeg vet at jeg ikke har hatt andre partnere i den perioden vi har vært sammen, og det samme sier hun. Spørsmålet er derfor om Chlamydia kan overføre på andre måter enn seksuelt, eller om smitten kan ligge i kroppen i flere år før den bryter ut eller blir overførbar? Dette gir selvfølgelig grobunn for mistenksomhet om utroskap og det tærer på forholdet. Håper derfor dere kan gi et klart svar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to sannsylige muligheter her:

1. Hun har vært utro.

2. Du eller din partner har tatt med dere faenskapet fra en tidligere sexpartner, og det har først slått ut nå.

Det siste er faktisk langt i fra umulig da man ikke trenger å merke at man har klamydia, og man kan gå med det i år og dag uten å vite at man har det, før det eventuelt bryter ut en dag bryter ut eller viser seg på en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha det lenge uten å merke det. )0 % av alle jenter merker ingenting, og 50 - 90 % av guttene. Chlamydia kan også sitte i halsen, og kan derfor også smitte ved oralsex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stjeler" litt av SDDs innlegg.

Det kan nemlig være TRE grunner:

1. Hun har vært utro.

2. Du eller din partner har tatt med dere faenskapet fra en tidligere sexpartner, og det har først slått ut nå.

3. Falsk positivt reultat.

Hadde det i april selv.. Skjønte så klart ikke noe og var sikker på at samboern min hadde vært utro. Vi har vært sammen i fire år. Har gått jevnlig til gynekolog og legen har alltid tatt klamydia-test av meg, den har aldri gitt utslag. Så plutselig fikk jeg brev i posten. Ble jo masse styr og vi mistenkte hverandre.

Dro til legen med en gang og tok en ny test, den var negativ. Samboern min tok to som var nagative og vi bruker ikke kondom. Han MÅTTE ha vært smitta hvis jeg hadde det...

Så ikke ta pillekur før dere tar nye tester...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...