Gå til innhold

Konstante rykninger rundt øynene

Anbefalte innlegg

var1365380043

Hei

Spørsmålet mitt er; Kan lavt ferritininnhold forårsake rykninger rundt øynene? Blodprøver viser at S-ferritin-nivået ligger på 7. Referansenivået ligger mellom ug/L 10 - 110. Jeg plages veldig med nærmest kroniske rykninger rundt øynene. Oftest det over det høyre øyet, mange ganger under det venstre samtidig. Altså ikke en ensidig leamustilstand. Noen dager er verre enn andre, men stort sett har dette vært et problem i fem måneders tid. Er ikke undersøkt av nevrolog. Håper du kan berolige meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12011-konstante-rykninger-rundt-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Slik leamus er ofte et tegn på at man er sliten,og med ditt lave ferritinnivå går kroppen din på lavt gir.Jeg synes du skal bruke anbefalte tilskudd av jern og C-vitaminer,evt.annet som måtte være nødvendig,sørge for tilstrekkelig hvile,og så drøfte det videre med legen din hvis du ikke føler noen bedring.

Det kan ta 2-3 måneder og få jernlagrene opp på ønsket nivå,og dette bør sjekkes underveis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...