Gå til innhold

Andre Katteallergikere her?


Gjest pusine

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg er blitt allergisk mot katten min!!! Det er faktisk litt krise.. Jeg elsker katter, har en selv som jeg har hatt i 3 år, og plutselig for et par måneder siden begynte jeg å nyse og klø i øynene.

Tok blodprøve, og den viste utslag på 0.70 der det ikke skulle være over 0.35. Kun katt, ikke noe annet.

Er du allergisk mot katt og kan gi meg noen tips og råd?

Har du beholdt katten, går du på medisiner, tester du deg regelmessig for om allergien er blitt verre.. osv?

Jeg er jeg i tillegg utdannet sykepleier for dyr (det er jeg som skrev omskolerings-innlegget lenger nede her) og vet heller ikke om det er trygt å jobbe med katter nå..

Trenger innspill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dobbelt snufs

Jeg måtte gi bort katten min. Er fortsatt veldig glad i katter, og besøker gjerne folk med katt (tar da zyrtec, som hjelper LITT), men jeg kan ikke ha katt selv. Det er en stor sorg, men jeg må leve med den. Omgir meg isteden med masse bilder og skulpturer av katter, så jeg får "katte-atmosfæren" inn likevel. En helg en gang i blant er jeg kattepasser, men da blir jeg ganske dårlig (kløe og rennende øyne)

Du må ikke begynne å jobbe med katter dersom du er allergiker!!! Det vil bare forverre seg. Allergien kan dessuten bre seg så du blir allergisk mot flere dyrearter.

Det eneste jeg vet om som over tid gir bedret effekt, er faktisk homeopatiske midler. To jeg kjenner bruker det, og har katt. De blir ikke HELT bra, men mye bedre.

Men å jobbe med dyr - nei det vil jeg ikke anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katteeieren

Jeg er allergisk mot katt, og trodde jeg måtte gi bort mine to pusevenner da jeg fant det ut. Tenkte først jeg skulle prøve å finne andre måter.