Gå til innhold

Andre Katteallergikere her?


Gjest pusine

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg er blitt allergisk mot katten min!!! Det er faktisk litt krise.. Jeg elsker katter, har en selv som jeg har hatt i 3 år, og plutselig for et par måneder siden begynte jeg å nyse og klø i øynene.

Tok blodprøve, og den viste utslag på 0.70 der det ikke skulle være over 0.35. Kun katt, ikke noe annet.

Er du allergisk mot katt og kan gi meg noen tips og råd?

Har du beholdt katten, går du på medisiner, tester du deg regelmessig for om allergien er blitt verre.. osv?

Jeg er jeg i tillegg utdannet sykepleier for dyr (det er jeg som skrev omskolerings-innlegget lenger nede her) og vet heller ikke om det er trygt å jobbe med katter nå..

Trenger innspill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dobbelt snufs

Jeg måtte gi bort katten min. Er fortsatt veldig glad i katter, og besøker gjerne folk med katt (tar da zyrtec, som hjelper LITT), men jeg kan ikke ha katt selv. Det er en stor sorg, men jeg må leve med den. Omgir meg isteden med masse bilder og skulpturer av katter, så jeg får "katte-atmosfæren" inn likevel. En helg en gang i blant er jeg kattepasser, men da blir jeg ganske dårlig (kløe og rennende øyne)

Du må ikke begynne å jobbe med katter dersom du er allergiker!!! Det vil bare forverre seg. Allergien kan dessuten bre seg så du blir allergisk mot flere dyrearter.

Det eneste jeg vet om som over tid gir bedret effekt, er faktisk homeopatiske midler. To jeg kjenner bruker det, og har katt. De blir ikke HELT bra, men mye bedre.

Men å jobbe med dyr - nei det vil jeg ikke anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katteeieren

Jeg er allergisk mot katt, og trodde jeg måtte gi bort mine to pusevenner da jeg fant det ut. Tenkte først jeg skulle prøve å finne andre måter.

Det første jeg gjorde var å gjøre soverommet 100 % kattefritt. Ingen adgang til katt. Her støvsuger jeg hver dag og vasker 2 ganger i uken. Resten av huset støvsuger jeg hver dag. Unødnedige tepper har jeg også kvittet meg med. Har også invistert i en god luftrenser. Vask hendene når du skal spise. Få noen andre i familien til å kamme katten hver dag. Luft ofte.

Etter desse forandringene merker jeg lite til allergien. I begynnelsen gikk jeg på medisin, men etter noen måneder kunne jeg kutte den ut. Nå blir jeg kun dårlig når jeg er slurvete med renholdet og er hos andre som ikke tar desse forhåndsreglene.

Jeg vil ikke omgås katter på jobb. Husk at du kan bli enda mer allergisk om du utsetter deg for for mye katt. Om du vil beholde katten din hjemme bør du ha fri for katt på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beholdt katten i noen år, ble ikke noe verre. Forsøkte mange forskjellige allergimedisiner til jeg fant en som virket. Brukte i tillegg til tabeletter øyedråper og nesespray.

Gikk bra det. Men anskaffer meg ikke ny katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du nyser og klør i øynene, så kan det kanskje holde at du har på munnbind og sørger for å vaske hendene godt når du har med katter å gjøre. Hvis du reagere ved å ta på de så er det jo litt vanskligere. Kjedelig situasjon. Jeg føler med deg. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...