Ritva Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 "Felines" artikkel...på den andre siden av tunnelen...gav meg litt inspirasjon...dog er jeg som henne en som er på den andre siden av tunnelen i mange år, men selv om jeg _er_ der, så betyr ikke det at jeg er skånet fra vonde ting! Livet er ikke en dans på roser...den inneholder også torner...og det må _alle_takle på beste mulig måte for segselv som de kommer! En ting vet jeg...at ingenting som du ønsker, vil skal skje i ditt liv, skjer ikke mens du sitter i sofa'n...det ramler rett og slett ikke ned i fanget ditt mens du sitter der. Duselv må flytte "stenen"...duselv må være aktiv for degselv...duselv må tørre å satse på degselv...duselv må tørre å leve! Du kan ikke leve hvis du ikke tør, tørre selv med de katastrofale tanker duselv har om konsekvenser du selv føler kan/vil skje...som regel helt feilaktig....ingenting vil skje før du selv lar det skje! Ingenting vil skje før du selv tar ansvar for livet ditt...reiser deg opp og kjenner at: jeg har en rett til å leve! -Og du har en rett til å leve slik du ønsker og vil...det er en menneskerett...uansett hvem og hva du har rundt deg! Det er ingen "hvem og hva" som bestemmer over deg...du er født fri...den retten eier du som en person...som et menneske! Det spiller ingen rolle hva du har vært utsatt for, hva du har gjordt og sagt...hvor syk du er...du er et fritt menneske uansett...men du må selv ta ansvar for dine valg som gjør deg godt og som du helt innerst vet er riktig for deg...uten å tenke på hva og hvem som er rundt deg! Det er ingen som kjemper for deg hvis du ikke kan kjempe for degselv! Hvis du vil bli fri fra sorg og smerte...så må du virkelig ta degselv alvorlig og investere i degselv. Det er kun da du kan leve for degselv...og med alle du har rundt deg..uansett! Du er verdifull! Ingen andre kan og vil stå opp for deg hvis ikke duselv begynner! Så gjør plass til degselv, og hva du ønsker og vil, det er verdt investeringen...uansett hvor tøft og vondt det er...men slik er det å komme til den andre siden av tunnelen! -Og hver dag skal du si til deg selv, selv om du ikke føler det men ord har makt, det er ikke min skyld, min skam, jeg betyr noe for noen! Det er _IKKE_ egoistisk å gjøre hva du selv ønsker og vil! Carpe Diem og lykke til! Du kan hvis du ønsker og vil! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120173-carpe-diem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fudge Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Det er så mye som du vet, Ritva... Og selvom jeg skulle ønske at du var foruten den erfaringen du har, så er jeg veldig glad for at du har den kunnskapen du har. *klemmer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120173-carpe-diem/#findComment-729031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.