Gjest trenger problemstilling Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Hei! Noen med høyere utdannelse i norsk, eller noen kreative sjeler her? Jeg skal skrive mellomfagsoppgave i SPRÅK og har virkelig ingen ideer som er gjennomførbare... Er helt opprådd... Omfang ca 20 sider. Hjelp! 0 Siter
Kvinna Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 Tenker på Åsne Seierstad vs bokhandleren, og noe om "fantasi i biografi" eller "fantasi og personlig opplevelse i dokumentar" eller noe sånn? Dokumentar - "språk eller fantasi"? Noe om grensene mellom fakta og "fiksjon" - og språkets betydning? Aner overhodet ikke om dette er innafor "pensum" da ;-) (Og mener absolutt ikke å antyde at "åsne har jugi!") Mvh 0 Siter
sigga Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 Tenker på Åsne Seierstad vs bokhandleren, og noe om "fantasi i biografi" eller "fantasi og personlig opplevelse i dokumentar" eller noe sånn? Dokumentar - "språk eller fantasi"? Noe om grensene mellom fakta og "fiksjon" - og språkets betydning? Aner overhodet ikke om dette er innafor "pensum" da ;-) (Og mener absolutt ikke å antyde at "åsne har jugi!") Mvh Må ikke kritisere Åsne her inne...det gjorde jeg en gang, og fikk så hatten passet...(",)... 0 Siter
Gjest ova Skrevet 21. september 2003 Skrevet 21. september 2003 Mitt interesseområde er dialekter. Jeg ville valgt noe der. Eller kanskje jeg ville kikket litt på det språklige "forfallet": schjole, schjøkken, de for dem,omskjært, bært. Du finner sikkert flere. Krever jo litt arbeid i felten dette, da. Hilsen ova 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.