Gå til innhold

Er dere klare for en utrolig historie?


Indiansummer

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har ikke skrevet på denne siden før, men lest en hel del. Nå har jeg noe å fortelle som jeg håper kan bli en oppmuntring for slitere. Håper dere unnskylder at det er litt langt!

Vi har gjort 7 ferske IVF-forsøk, men bare satt inn egg 4 ganger. Grunnen til det er at embryokvaliteten har vært dårlig, dårlig delning, mye fragmentering, etc.

Etter en sånn pers har man ikke mye håp kan jeg love, det har vært veldig tøft psykisk, men det vet dere jo alt om.

Etter det siste avbrutte forsøket i sommer, så hadde vi vel nådd bånn, helt enkelt og bestemte oss for å ta en pause fra barnejakten - noe som for en gang skyld fungerte. Tror at jeg rettogslett var så trøtt og lei av alt ting at hjernen faktisk gikk med på ikke å tenke på det. Vi fikk ta stilling til hvordan vi skulle gå videre etter pausen, muligheten fantes for egg- eller spermiedonasjon (som kjent uten garanti, dessverre) og adopsjon, selvfølgelig.

Min kjære, gode mann har hele tiden vært temmelig åpen for adopsjon, men selv har jeg hatt en slags "sperre". Tror kansje det er fordi det er min "feil" at vi ikke kan få barn, derfor er det ekstra vanskelig for meg å slippe tanken på å skape et eget.

Uansett, vi koste oss faktisk i sommer og når neste mens var forsinket så la jeg ikke mye vekt på det. Det har hendt før etter avbrutt IVF-syklus, det. En uke over tiden ble jeg kvalm og kastet opp, men hadde også litt diare, så jeg mistenkte at jeg hadde fått omgangsyke, e.l.....

Etter 12 dager bestemte jeg meg for å ta en test, hadde jo faktisk en liggende hjemme. Følte meg utroooolig dum, det vil jeg love. Men, se, testen slo kjappt ut positivt!

Hadde ikke fortalt mannen om mine gryende mistanker, ville ikke gi ham falske forhåpninger. Gjett om han ble glad, han gråt da jeg viste ham testen.......

Nå er jeg født pessimist, så jeg fikk ham fort ned på jorden. "Klart at dette er fint, det tyder jo faktisk på at våre egg og spermier faktisk fungerer, men sannsynligvis er det utenfor livmoren, eller missed abortion eller noe annet feil...." Våget IKKE å håpe, nei.

Ringte KK og fikk tid for ultralyd, ventetiden var noe av det verste jeg har vært med på! Men....

nå har vi vært på Ul og sett et bankende hjerte!!!!!!! Til og med personalet gråt.........

Jeg finner ikke ord for det som har skjedd, synes det er et mirakel rett og slett og det kommer ta tid før det synker inn, men jeg føler meg utrolig heldig som har fått oppleve dette!

Jeg har lovet mannen å bare tenke positivt nå, dette SKAL gå bra!!

Jeg vil ønske dere alle lykke til, det er ikke lite dere går igjennom og andre forstår bare ikke, dessverre....

Gi ikke opp, husk at dere er sterke og flotte mennesker som fortjener respekt!

Hilsen en som alltid kommer til å føle seg som en IVFer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det må jeg si er en utrolig historie!

Sitter her med tårer i øynene etter å ha lest innlegget ditt.

Gratulerer så mye med graviditeten!!! Den er dere vel fortjent:)

Hilsen en som er i gang med 3.forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woaw - det var jammen en skikkelig fin historie på tampen av uka ! :o) Dere får kose dere skikkelig med voksende mage fremover. Det var bare kjempekoselig å høre.

Lykke til videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ !!!

Tårene renner fremdeles ned kinnene mine, helt utrolig bra !!! Det var vell fortjent :)

Jeg ble helt satt ut, måtte bare ønske dere lykke til videre. Har ikke ord for allt godt jeg ønsker dere i tiden fremover. Så koselig å høre sånne solskinnshistorier.

Kos dere masse

Mange klemmer og varme tanker til dere :)

snufser fremdeles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhhh som vi trenger slike historier :o)

Gratulerer med uhyre velfortjent graviditet, lykke til med svangerskapet! Kos dere med tanken på at det etter all sannsynlighet blir 3 av dere snart :o))

Lykkeønskninger fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gratulerer!!!

Vi var igang med førsøk igjen, etter at vi lykkes på forsøk to forrige gang (har allerede vært så heldige å få ett HÆRLIG barn med IVF). Men før vi skulle begynne med gonal-f så viste graviditetstesten at jeg var gravid (hadde forsøkt ett halvår da på egen hånd, har jo bestandig ett lite håp..). Jeg kunne nesten ikke tro det tok tre tester på 4 dager! Og alle viste det samme. Trodde det ikke før UL da vi så det lille frøet. Er nå 10 uker på vei, sånn ca. Og synes fortsatt det er helt rart og UTROLIG. Dere har jo virkelig slått til med UTROLIG da, ja det er godt med sånne historier. Og det er jo ennå mer utrolig at det faktisk hendte med oss da!

Har tidligere prøvd å høre om det er flere med sånne historier, men har ikke fått svar. Jeg lurer nemmlig på hva de har gjort med alle ubrukte medisiner? Om det er noen så ta kontakt. [email protected]

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...