Gå til innhold

Bihule og øreproblemer.

Anbefalte innlegg

Min 10-årige sønn har hatt problemer med veske i mellomørene siden han var liten.

Har satt inn dren 6 ganger, og har i tillegg kronisk bihulebetennelse.

Var meningen at han skulle operere bihulene i august, men legen (Og mannen min) fant ut at han ville utsette det allikevel, for å se om han kunne vokse det av seg. Nå i september har han igjen fått store problemer, hovnet opp over øynene, høy feber osv.

Denne gangen har vi valgt og ikke gå til legen, for vi mener at han har blitt proppet så full av pensilin nå, at imunforsvaret har blitt ødelagt.

Hevelsen har gått ned, men han er mørk rundt øynene, virker slapp og ser tufs ut. Vi pøser på med frukt og vitamintabletter, men det hjelper jo ikke på tettheten i bihulene og vesken i ørene.

Finnes det noen helsekostprodukter som kan hjelpe?

Hva slags alternativ behandling mener dere er best?

Har aldri hatt noe tro på alternative ting, men etter å ha satt inn dren så mange ganger, og de sitter bare i noen få måneder, er vi nå villige til å prøve andre ting.

Har fått råd tidligere om å prøve otopati på foreldre og smaåbarn, men har blitt frarådet det av ei som har prøvd det mot øresus. det har lagt seg et "lokk" på innsiden av øret som ikke blir borte.

Dette gjorde meg usikker på den metoden. Hva med akupungtur?

Fikk det rådet også, men har problemer med å forstå hvordan noen nålestikk kan fjerne veske.

Kan noen forklare meg?

Er ganske desperat nå. Legene har sagt i årevis at han vil vokse det av seg. Jeg begynner å tvile på det. På Louisenberg sier de at det skjelden de ser noen har så store problemer som han. Det virker som han er tett i hele hodet når han snakker.

Det blir mye syting og klaging her nå, håper noen har erfaring og kan hjelpe oss.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120241-bihule-og-%C3%B8reproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke nok om otopati til å si så mye, men vet at manger er veldig fornøyd med den behandlingen.

Akupunktur kan nok virke veldig godt. Det virker ved at nålene blir satt på punkter som ligger på meridianer, eller energibaner, på kroppen. Når nålene blir satt der hjelper de kroppen til å løse opp ubalanser. Anbefales. Det er heller ikke så vondt som det høres ut. Nålene er mye tynnere enn f.eks. sprøytenåler, så stikket kjennes så vidt det er. Så kjenner man et bittelite ubehag når nålen treffer punktet (nålefølelse). Etter det kjenner man ingen ting.

Ellers vil jeg absolutt anbefale homeopati. Det er skånsomt og utrolig effektivt når man finner riktig middel.

Om du bestemmer deg for å prøve noe av dette vil jeg anbefale deg å enten gå til noen du blir anbefalt, eller i hvertfall finne noen som er akupunktør i NFKA (Norsk Forening for Klassisk Akupunktur) eller homeopat i NHL (Norske Homeopaters Landsforening).

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...