Gå til innhold

Bivirkninger Zoloft, NHD


Gjest KariJ

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er kvinne og 29 år. Har BPF og går på 200 mg lamictal og 1 mg risperdal. Har nettopp seponert remeron og opplever derfor kaos. Legen har (dessverre) skrevet ut zoloft til meg, fikk ikke spurt han da, men har i ettertid hørt at zoloft ødelegger/minsker sekusallysta. Stemmer dette og er det forbigående bivirkninger eller varige?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bivirkningen er nevnt:

"Seksuell dysfunksjon (hovedsakelig ejakulasjonsforsinkelse hos menn)."

"Svimmelhet og seksuell dysfunksjon hos menn (sædavgangsforstyrrelser),"

http://www.medisinhandboken.no/preparat/1253.htm

Vet ikke hvordan det er hos kvinner.

http://www.felleskatalogen.no/default.asp?mainPage=/ecom/StaticPages/NO/EA323682-24A2-42D0-BB92-A96BD162F953/BD8C0A83-17C0-4F5E-A622-702052781BB7/6CE6E41A-9E99-4D62-BB1D-50AAACEA602C.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis zoloft skulle ha den bivirkningen jeg frykter er det andre legemidler å velge i? Vil ikke bruke noe som gir økt matlyst eller setter ned seksuallyst. (Liker heller ikke tanke på å svette...)

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bivirkningen er nevnt:

"Seksuell dysfunksjon (hovedsakelig ejakulasjonsforsinkelse hos menn)."

"Svimmelhet og seksuell dysfunksjon hos menn (sædavgangsforstyrrelser),"

http://www.medisinhandboken.no/preparat/1253.htm

Vet ikke hvordan det er hos kvinner.

http://www.felleskatalogen.no/default.asp?mainPage=/ecom/StaticPages/NO/EA323682-24A2-42D0-BB92-A96BD162F953/BD8C0A83-17C0-4F5E-A622-702052781BB7/6CE6E41A-9E99-4D62-BB1D-50AAACEA602C.asp

Takk for svar :)

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis zoloft skulle ha den bivirkningen jeg frykter er det andre legemidler å velge i? Vil ikke bruke noe som gir økt matlyst eller setter ned seksuallyst. (Liker heller ikke tanke på å svette...)

vennlig hilsen

gikk på 30 mg remeron og går på 1/4 dels dose nå. Er helt fri for remeron førstkommende mandag. Er det uforsvarlig å evt beg på zoloft eller et annet medikament i dag eller i morgen?

Det ble mange spørsmål dette, men har ikke fått noe særlig informasjon med legen..

Blir veldig glad for svar!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-zolofter

Jeg har hørt at noen kvinner får problemer med å oppnå orgasme, når de bruker zoloft. Jeg brukte 50 mg zoloft i vel 2 år, men hadde ingen bivirkninger av den art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at noen kvinner får problemer med å oppnå orgasme, når de bruker zoloft. Jeg brukte 50 mg zoloft i vel 2 år, men hadde ingen bivirkninger av den art.

Hei og takk for svar :)

Følte du at zoloft hjalp deg noe? Det er vel forskjellig... Legen min sa ingenting om bivirkning av seksuell art da vi snakket om bivirkninger, men jeg spør NHD for jeg må vite litt mer før jeg begynner på den.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-zolofter

Hei og takk for svar :)

Følte du at zoloft hjalp deg noe? Det er vel forskjellig... Legen min sa ingenting om bivirkning av seksuell art da vi snakket om bivirkninger, men jeg spør NHD for jeg må vite litt mer før jeg begynner på den.

vennlig hilsen

Ja, jeg følte at de hjalp meg - jeg var ganske langt nede da jeg begynte å ta dem, så det var befriende å merke at irritabiliteten min svant hen, og ting så lysere ut.

Håper de fungerer for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg følte at de hjalp meg - jeg var ganske langt nede da jeg begynte å ta dem, så det var befriende å merke at irritabiliteten min svant hen, og ting så lysere ut.

Håper de fungerer for deg også!

Ja håper de funker for meg! Har vært langt nede og hatt mye angst siste ukene. Hvor lang tid tar det før de virker?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-zolofter

Ja håper de funker for meg! Har vært langt nede og hatt mye angst siste ukene. Hvor lang tid tar det før de virker?

MVH

Jeg hadde ikke brukt noe meds før jeg begynte, var ekstremt trøtt og småkvalm de to første ukene, men samtidig følte jeg at humøret ble stabilt ganske umiddelbart.

Offisielt snakker vi vel om 2-4 ukers bruk før virkning.

Men med godviljen attåt, kan du jo merke bedring etter et par dager, kanskje?

;)

Leste mye skremmende på nettet om denne medisinen, da jeg begynt på den, men jeg har ikke hatt noen problemer. Da jeg sluttet (trappet ned gradvis), var jeg litt plaget med svimmelhet og noe som føltes som små elektriske "zappinger" i hodet - men det ga seg etter et par måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brukt noe meds før jeg begynte, var ekstremt trøtt og småkvalm de to første ukene, men samtidig følte jeg at humøret ble stabilt ganske umiddelbart.

Offisielt snakker vi vel om 2-4 ukers bruk før virkning.

Men med godviljen attåt, kan du jo merke bedring etter et par dager, kanskje?

;)

Leste mye skremmende på nettet om denne medisinen, da jeg begynt på den, men jeg har ikke hatt noen problemer. Da jeg sluttet (trappet ned gradvis), var jeg litt plaget med svimmelhet og noe som føltes som små elektriske "zappinger" i hodet - men det ga seg etter et par måneder.

Jeg har også lest mye skremmende omm ssri generelt og er litt redd pga dette. Men jeg har tålt ganske så bra alle medisinene jeg har tatt, så jeg tar sjansen. Begynte på den i dag og håper den virker snart :)

Oppmuntrende å høre at den funket bra for deg. Kanskje den også funker bra for meg? Ble litt overrasket over at du ble trøtt første tida. Legen min sa at jeg kunne bli oppkvikket av den, så jeg måtte passe på å ta den på morgenen..

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-zolofter

Jeg har også lest mye skremmende omm ssri generelt og er litt redd pga dette. Men jeg har tålt ganske så bra alle medisinene jeg har tatt, så jeg tar sjansen. Begynte på den i dag og håper den virker snart :)

Oppmuntrende å høre at den funket bra for deg. Kanskje den også funker bra for meg? Ble litt overrasket over at du ble trøtt første tida. Legen min sa at jeg kunne bli oppkvikket av den, så jeg måtte passe på å ta den på morgenen..

MVH

?? Jaja, folk reagerer vel forskjellig :)

Håper du ikke blir så altfor plaget med bivirkninger - husker jeg satt og gjespet i ett kjør de første ukene, - det var rett og slett flaut å være ute blant folk :)

Men det gikk seg jo til, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...