Gå til innhold

Hvem ber man i bryllyp del 2


Gjest gifteklar?

Anbefalte innlegg

Gjest gifteklar?

Har funnet ut at den beste løsningen er vel kanskje denne?

Nærmestefamilie (som i dåp) ca 30-35 m barn, + venner/kolleger til middag.

Blir vel da ca 50 til middagen.

Alle andre onkler/tanter søskenbarn til kaffe/fest...

Da blir vi omtrent 100+ til festen...

Vil noen anse det som uvanlig at vi lager to forskjellige innbydelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest norske bryllup er så teite

Jeg synes det er helt teit med sånn forskjellsbehandling. Hadde jeg fått kaffe-invitasjon, hadde jeg - med rette - følt meg både mindre viktig og mindre velkommen enn de som fikk være med på middagen.

Jeg tror faktisk jeg hadde takket nei til hele greia.

Var jeg slem nå? Vel, kanskje det, men jeg vet hvordan folk reagerer på å komme inn under "kaffekategorien." I ett bryllupp, var jeg invitert til middag, mens venninna mi var såkalt kaffegjest. Hun følte det som fornærmelse, selv om hun selvsagt kom, og hadde kjøpt like dyr gave som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vil noen anse det som uvanlig at vi lager to forskjellige innbydelser?"

Ja, det vil jeg se på som uvanlig. Enten ber du alle på en gang (alt), eller så ber du de du føler er nærmest.

Jeg har forresten aldri hørt om kaffegjester i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om mange som har gjort det på denne måten jeg, det har jo litt med økonomi å gjøre også, 100 gjester til middag kan bli rimelig dyrt (og trangt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassejenta

Det er helt vanlig med bryllup som du skisserer det. Jeg har selv vært invitert i flere slike, både som middagsgjest og som kaffigjest. Det er ikke uhøflig og jeg følte i alle fall ikke at jeg var "mindre ønsket".

Jeg mener at invitasjonene er de samme, men at det er skrevet inn "invitert til kaffi kl 17:00" f.eks.

MEn når jeg skal gifte meg, skal jeg ikke invitere en haug med onkler og tanter som jeg aldri ser likevel... Jeg vil heller bruke pengene på venner og andre som jeg omgås og trives sammen med...

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vil noen anse det som uvanlig at vi lager to forskjellige innbydelser?"

Ja, det vil jeg se på som uvanlig. Enten ber du alle på en gang (alt), eller så ber du de du føler er nærmest.

Jeg har forresten aldri hørt om kaffegjester i bryllup.

En gang var jeg invitert som kaffegjest i et bryllup. Vi ble spurt om vi kunne bake, vi hadde med gave til kr. 500,- samt at det var på et hotell så drikket kostet penger.

Knurr!

Men ellers er det vel vanlig at man ber kaffegjester. Stort sett i alle brylup jeg har vært i har det vært invitert venner etc. til kaffe og dansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...