Gå til innhold

overstimulering av eggstokkene


Gjest becca

Anbefalte innlegg

Takk for svar!

Men det er et par ting jeg nå lurere på etter svaret ditt.

Legen sa jeg ikke kunne ta Pergotime mer enn 3 ganger. Stemmer ikke dette, siden du lurer på hvorfor jeg skal ta sprøyter visst Pergotime virket?

Og hva mener du med at det er når det er væskeforandring man blir lagt på sykehus?

Er det sånn væske jeg har rundt cystene? Siden legen sa hun ville legge meg inn visst væsken ikke forsvinner.

Jeg verker nedover lårene på framsiden, kan det ha noe med dette å gjøre tror du?

Du skrev at kanskje jeg er gravid, men det er jeg desverre ikke......

Og hvorfor vil det ta lengre tid å få det bort visst jeg blir gravid? Jeg har jo nå hatt cystene ganske lenge, og fikk beskjed om at den enste måten å få de bort på var å bli gravid, da den andre muligheten som var å fjerne eggstokkene er uaktuellt!

Hadde også cyster for noen år siden, men fikk da p-piller for å holde de borte. Og det funka bra. Men nå som jeg da har slutta på de for å prøve å bli gravid, er cystene kommet tilbake.

Takker fremdeles for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med vaeskeforandringer mente jeg kroppens balanse av vann og salt (natrium og kalium), altsaa ikke det som ligger i og omkring cystene.

Smertene kan straale ned i benene.

Ved graviditet vil svangerskapshormonene vedlikeholde cystene paa eggstokkene.

Hvis du har hatt 3 eggloesninger uten aa bli gravid kan det vaere aktuelt aa undersoeke mannens sedkvalitet og dine eggledere for aa utelukke andre aarsaker til barnloeshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...