Gå til innhold

Om du hadde vært leder.....


Gjest smil til verden

Anbefalte innlegg

Gjest smil til verden

hvordan ville du gjort det da for å gjøre en best mulig jobb?

Hvilken type arbeidstakere ville du hatt? Ville du ansatt en person som var svært dyktig i jobben men som kom titt og ofte med sure oppgulp til sine kollegaer? Jeg tror at en slik person svekker det totale arbeidet til sammen fra alle KOLLOSALT. Jeg ville aldri ansatt en slik person.

Positive personer skaper en god atmosfære, de fremmer det gode og større arbeidglede og innsats ho de andre og de gjør at færre blir sykemeldte.

Det er skremmende å tenke på hvor mye personer som kritisere andre, ødelegger for samfunnet. Det hjelper ikke hvor flinke de er i jobben om de ikke kan være en grei kollega. Kritikk ødelegger ofte langt mere enn det gir i hvertfall om den ikke gies på en mest mulig gunstig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er vel at folk ikke viser sitt sanne jeg før det har gått en stund, og da er det for sent. Men hvis man hypotetisk skulle velge arbeidstaker etter kvalifikasjoner så ville jeg ha tenkt:

Til en jobb som bare går ut på å produsere, så ville jeg ha ansatt den dyktigste uansett humør. Da får vedkommende bare sitte i en krok og jobbe i fred.

Til en jobb som består av teamarbeid hadde jeg selvsagt sett på faglige kvalifikasjoner, men ville ha endt opp med en person som tenker annerledes og tør å gjøre litt vågale og "rare" ting. Humøret og sosiale antenner er kjempeviktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par slike som jobber for meg, og jeg må bare si at jeg er _veldig_ takknemlig for akkurat det.

Vi jobber i en kunnskapsbedrift, og har til tider en hektisk arbeidsdag. Når tidsfristene blir altfor korte, når andre ansatte sliter med å få til det de er satt til å gjøre, så er det bare å peke på disse karene (ja, for det er selvsagt mannfolk). De sitter gjerne natta gjennom for å få ferdig ting i tide, men du kan alltid være trygg på at kvaliteten er slik den skal være.

Så får det heller være at det sutres hele tiden, at medarbeidersamtaler med disse er et mareritt, og at mye tid går med til å ta seg av de andre slik at de ikke føler seg tråkket på.

Men det skal også sies at vi har sosiale, inkluderende individer med et usviktelig godt humør som hjelper til med å ta brodden av det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at folk sjelden forteller om sine dårlige sider på et jobbintervju. "Jeg er himla flink til å jobbe, men jeg kommer ofte med sure oppgulp og kritikk av mine kollegaer"

Vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...