Gå til innhold

Kynnere, igjen.


Gjest Soli

Anbefalte innlegg

Er litt bekymret nå.

Da jeg var gravid sist (lillemor er 1 år), hadde jeg mye kynnere, og ble i uke 32 lagt inn med premature rier. Etter først tablettkur, og så drypp roet det seg, og lillemor ble født i uke 36.

Nå er jeg gravid i uke 24, og har mange kynnere. De kommer uavhengig av aktivitet. Til tider kan de være smertefulle også.

Kan jeg forvente noe av det samme igjen? Bør jeg ta det med ro? Det gjør jeg forsåvidt. Har kraftig bekkenløsning, men må jo ta meg av lillemor.

Venter spent på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Når du har vært i gjennom dette tidligere, er du sansynligvis i stand til å vurdere kynnerne dine ganske bra. Hvis de allerede er kraftige og tildels vonde, bør du absolutt ta det opp med din lege. Det er en tendens til at slikt gjentar seg, og her er det, som du sikkert er enig i, lurt å være føre var. Du bør få seriøst vurdert sykemelding. Hvis din lege er spesialist, er han ganske sikkert enig i at det er god forebygging. Går du til en allmenpraktiker, bør du bli henvist til en spesialist. Kanskje bør livmorhalsen din bli vurdert, med tanke på evt. modning allerede. Det er alt for tidlig å gå rundt med diagnosen: truende for tidlig fødsel. Slikt må tas på alvor, og du bør uansett ta det med ro og få hjelp til å ta deg av barnet ditt, hvis det blir mye bæring etc. på deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...