Gå til innhold

Slanking; et krav fra samfunnet?


Gjest vonbråten

Anbefalte innlegg

Gjest vonbråten

Ja, er det slik at hvis man er overvektig så forventes det at man slanker seg?

Jeg opplever det sånn.

Er 20 kilo overvektig etter en tøff periode med mye sykdom og medisiner som førte til økt matlyst.

Nå er jeg frisk og rask igjen, har et normalt og sunt kosthold, masse salat,frukt og sunn mat + utskeielser i helgen. Spiser meg mett og god, men aldri mer. Dette kostholdet pluss trening 3 ganger i uken fører til at jeg holder vekten stabil. Og det er jeg egentlig fornøyd med.

Det viktigste må da tross alt være at man er frisk, i aktivitet og selv føler at man har det bra?

Men neida..jeg opplever stadig vekk å få kommentarer som "Hvordan går det med slankingen?" eller "Du gleder deg vel til å gå ned i vekt nå da.."

For å ikke snakke om alle velmenende folk som skal fortelle meg det aller siste innen slankeoppfinnelser..

Sukk..jeg blir både provosert og merker også at jeg begynner å tvile meg selv..kanskje bør jeg slanke meg likevel?

Men jeg har ikke lyst til å bli slik en del av mine venninner, de er på evige slankekurer som bare resulterer i at de øker i vekt og har dårlig samvittighet for alt de spiser.

Jeg liker mat, både usunn og sunn, hvorfor må folk bry seg?

Måtte bare få ut litt gufs..hører gjerne fra andre overvektige som ikke slanker seg, hvis dere finnes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest slankepress er ikke bra

Synes du skal fortsette slik du holder på, ikke bry deg om at andre vil du skal slanke deg. Så lenge du er frisk og rask skal du ikke tenke på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det viktigste er trivsel. Ikke bry deg om hva andre eventuelt måtte mene om din vekt. Jeg skjønner godt at det er tøft å få kommentarer slengt i fjeset om vekt og utseende, men hev deg bare over det.... Når folk ser at du har det bra så vil haka henge som en geip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. skjønner hvordan du har det. Er selv 20-30 kilo overvektig og har ikke gått inn for å gå ned i vekt før nå.

Har heldighvis ikke fått sånne komentarer som du har, heller tvert i mot at om jeg er fornøyd med meg selv så er det topp.

prøver å gå ned litt nå fordi jeg har lyst. Ikke fordi andre "maser" Har en dårlig rygg så tenker at litt mindre og bære på vil hjelpe for den også.

Har starta med noka, men tviler på om jeg klarer og gjennomføre helt ut.. er altfor glad i å kose meg med mat til det. :)

fortsett og være den du er du og gi f i alle bedrevitere som mener og vite at du får det bedre om du slanker deg. Er ganske lei og kvalm av alle slanke kampanjer, reklame osv..

er du i god form og har det bra med deg selv ser jeg overhodet ingen grunn til at du "må" gå ned i vekt.

Stå på..

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...