Gå til innhold

Hvorfor slutte med piller??


vidkung

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal alle "slutte" med piller...bare ta dem en periode.. osv.

Etter hva jeg har skjønt blir "lykkepillene" noe mange bare må gota at de må leve med.I hvertfall de som har hatt alvorlige depresjoner med sammenbrudd ol.

Man hører ikke at en med hjerteproblemer og diabetes bare skal ta medisin en stund...en periode og så slutte med de.

Hører til stadighet folk får nye nedturer når de slutter og må begynne igjen osv....Er det ikke slik med depresjon at en trenger en varig stimuli for at signalstoffene skal fungere?

Syne legene skulle være ærlig mot pasientene, og si at det kan bli avhengig av dem for aå fungere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alt jeg vet asså

Lykkepiller skal brukes minst 6 mnd'er. I første omgang, er det ikke meningen å fortsette med medisinen til evig tid, men ved gjentatte depresjoner, kan dette bli nødvendig.

Så vet du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkepiller skal brukes minst 6 mnd'er. I første omgang, er det ikke meningen å fortsette med medisinen til evig tid, men ved gjentatte depresjoner, kan dette bli nødvendig.

Så vet du det.

Vet at det er meningen å kun bruke de en periode...det får alle vite, men hva skjer når en slutter , jo ny nedtur ofte enda verre en den du hadde...Så begyner en på ny pille kur ..og så en ny igjen..ikke bra for kroppen akkurat. Da er det bedre å ha som utgangspungt at en kommer til å bruke dem en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quietus_crusader

Vet at det er meningen å kun bruke de en periode...det får alle vite, men hva skjer når en slutter , jo ny nedtur ofte enda verre en den du hadde...Så begyner en på ny pille kur ..og så en ny igjen..ikke bra for kroppen akkurat. Da er det bedre å ha som utgangspungt at en kommer til å bruke dem en stund.

Jeg har gått på AD i flere år nå. Nå er mine omstendigheter litt annerledes enn normale mennesker (har asperger som ikke ble diagnostisert før 2 år siden).

Men jeg regner med å måtte gå på dem en stund til. Dessuten har jeg jo hørt så mye flott om seponering av Efexor, så jeg har ingen hast :)

Da igjen lurer jeg jo på hva det har gjort med meg å gå så lenge på AD. Eller hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde startet med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alt jeg vet asså

Vet at det er meningen å kun bruke de en periode...det får alle vite, men hva skjer når en slutter , jo ny nedtur ofte enda verre en den du hadde...Så begyner en på ny pille kur ..og så en ny igjen..ikke bra for kroppen akkurat. Da er det bedre å ha som utgangspungt at en kommer til å bruke dem en stund.

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg sluttet å ta zoloft for snart et år siden, etter å ha brukt dem i vel to år. Jeg har ikke hatt noen kjempemessige nedturer. At èn blir litt deppa innimellom, er naturlig, når omstendighetene tilsier det. Da er det ofte mer hensiktsmessig å ordne opp i den situasjonen som forårsaker depresjonen, enn å kaste seg ut i en ny runddans med ad.

Piller er ikke alltid den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på AD i flere år nå. Nå er mine omstendigheter litt annerledes enn normale mennesker (har asperger som ikke ble diagnostisert før 2 år siden).

Men jeg regner med å måtte gå på dem en stund til. Dessuten har jeg jo hørt så mye flott om seponering av Efexor, så jeg har ingen hast :)

Da igjen lurer jeg jo på hva det har gjort med meg å gå så lenge på AD. Eller hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde startet med dem.

Det er jo litt av problemet, man vet ikke nok om langsiktige virkninger...ingen har gått på AD i en livs alder.

Men etter hva jeg forstår er det ikke problem, det finns det nok av eksempler på av annen medisinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

quietus_crusader

Det er jo litt av problemet, man vet ikke nok om langsiktige virkninger...ingen har gått på AD i en livs alder.

Men etter hva jeg forstår er det ikke problem, det finns det nok av eksempler på av annen medisinering.

På den annen side så var jeg jo så deprimert at jeg måtte ta AD. Men det virker som leger skriver ut slikt litt for lett.

Lest et sted at legene hadde fått skriv om at en skulle prøve min. 2 AD før henvisning til psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side så var jeg jo så deprimert at jeg måtte ta AD. Men det virker som leger skriver ut slikt litt for lett.

Lest et sted at legene hadde fått skriv om at en skulle prøve min. 2 AD før henvisning til psykolog.

Det er rart da...Fikk henvisning til psyk. med en gang, før jeg fikk AD.

Har ennå ikke begynt med de,men er forberedt på et jeg kan bli værende på de lenge hvis jeg begynner. Det passer liksom aldrig å begynne forde jeg har hele tilden litt å gjøre.

Har både Remeron og Cipralex liggende..

Hvilken AD er du på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quietus_crusader

Det er rart da...Fikk henvisning til psyk. med en gang, før jeg fikk AD.

Har ennå ikke begynt med de,men er forberedt på et jeg kan bli værende på de lenge hvis jeg begynner. Det passer liksom aldrig å begynne forde jeg har hele tilden litt å gjøre.

Har både Remeron og Cipralex liggende..

Hvilken AD er du på da?

Har prøvd Fontex og Cipramil. Men best effekt har jeg av Efexor som jeg bruker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...