Gå til innhold

Mannen min, en psykopat?


Gjest jeg er dum

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er dum

Jeg har vært sammen med en mann i 7 år nå og vi har 3barn sammen. Min mann har store problemer og jeg vet jeg burde komme meg vekk fra han, men klarer det ikke.

Jeg lurer på om han kan være psykopat. I begynnelsen når vi var sammen var alt bare fint og han var kjempe omtenksom og snill mot meg. Hans sanne personlighet kom først for en dag etter at vi flyttet sammen. Jeg kan komme med noen eksempler på hvordan hans personlighet er:

Han klarer ikke å holde på en jobb, han havner alltid i konflikt med arbeidsgiveren sin og selvfølgelig er det arbgiveren som er et stort rasshøl hver gang. Han skifter jobb minst en gang i året pga dette.

Han mangler totalt empati overfor andre mennesker. Da min mor døde var det ikke et trøstende ord å få fra han, men bare bekymring over trivielle ting her hjemme som kom litt i bakleksa pga hennes død. En uke etter hennes død begynte han med trusler om skilsmisse og var voldelig mot meg.

Han har flere ganger utøvet vold mot meg, t.o.m mens jeg har vært gravid. Han påstår etterpå at det ikke har skjedd, at jeg finner på det og lyver om det, dette på tross av at kroppen min kan være full av blåmerker.

Noen ganger etter at han har vært voldelig kan han si at han angrer etterpå, men hvis jeg bringer det på bane for mye så blir han forbanna igjen.

Han har tidliger røyket mye hasj, men gjør ikke dette nå lenger, men kan vel si så mye som at det var etter at han sluttet med dette at den sanne personligheten hans kom frem.

Han lever i sin egen løgnaktige verden hvor det jeg sier er bare løgn og alt han sier er sant. Dette blir veldig slitsomt i lengden for jeg kan jo aldri stole på noe som blir sagdt.

Han er flink med ungene så lenge de holder kjeft og ikke bråker for mye, men han kan bli utrolig sint på de, t.o.m på babyen.

Ellers er han veldig aggresiv og legger alltid skylden på meg for sin voldelige og aggresive atferd. Når han blir sinna kan han ødelegge ting rundt seg som betyr noe for meg, og han gjemmer gjerne bilnøklene og lommeboken min slik at jeg ikke skal komme meg noen steder. Han har også ødelagdt mobilen min sånn at jeg ikke skal få sladra til noen.

Inntil for kort tid siden har han holdt seg for god til å gjøre dette foran ungene, men nå tar han ikke hensyn til dem lenger heller og de hører da hva som foregår, dette er selvfølgelig ikke akseptabelt i det hele tatt.

Kan også nevne at han tar ikke nei for et nei på soverommet heller, vil ikke jeg så skal jeg, ferdig med det.

Kunne nok nevnt masse mer om han, men har ikke tid akkurat nå og dette begynner å bli langt nok syns jeg.

Jeg vet at jeg må komme meg bort fra han uansett om han blir sett på som psykopat eller ikke, må jo tenke på de 3 nydelige barna mine. Må ta meg sjøl i nakken å få gjort det, men det er ikke lett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om ikke mannen din er psykopat, så har han i hvertfall klare trekk. Hadde jeg vært deg hadde jeg kommet meg vekk så fort som mulig! Har vært borti den typen selv og de får deg til å tro at det er en selv det er noe galt med. Det må være veldig vondt å leve sammen med en mann som han.

Håper inderlig for din del at du kommer deg vekk fra han, jo fortere jo bedre!

Lykke til!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg skjønner at det er vanskelig å komme bort fra folk som har makt over en, så MÅ du - for barnas skyld. Du kan ikke sitte passiv og la de også bli ødelagt av denne mannen, selv om han er deres far.

Det er nettopp pga slike menn krisesentre og ulike støtteordninger finnes.

Søk hjelp, før han rekker gjøre mer skade på deg og barna!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er dum

Om ikke mannen din er psykopat, så har han i hvertfall klare trekk. Hadde jeg vært deg hadde jeg kommet meg vekk så fort som mulig! Har vært borti den typen selv og de får deg til å tro at det er en selv det er noe galt med. Det må være veldig vondt å leve sammen med en mann som han.

Håper inderlig for din del at du kommer deg vekk fra han, jo fortere jo bedre!

Lykke til!

vennlig hilsen

Takk for svar. Jeg mente ikke at jeg er dum og det er derfor han er som han er mot meg, men at jeg er dum som blir hos han.

Han prøver å få det til å virke som det er meg det er noe galt med, men det har han enda ikke klart å få meg til å tro, for jeg vet at det er han som har problemer og ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg mente ikke at jeg er dum og det er derfor han er som han er mot meg, men at jeg er dum som blir hos han.

Han prøver å få det til å virke som det er meg det er noe galt med, men det har han enda ikke klart å få meg til å tro, for jeg vet at det er han som har problemer og ikke jeg

Det er kjempeflott at du ser at ikke deg er deg det er noe galt med! Håper du får styrke til å gjøre det som er nødvendig for deg!

Lykke, lykke til!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Har du lest "Stormfuglen" av

frid Imgulstad?

Bare et tips. Historien din ligner litt.

for øvrig www.psykopat.ni er kanskje et sted å søke info på nettet.

klikk der på personlighetsforstyrrelser eller aktuelle linker. Mye stoff du kan lære litt om lidelsen!

Har du rett så bruk hue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal ikke vi her inne komme med noen diagnose, men SÅNN SOM DET HØRES UT (og det minner meg utrolig mye om egne opplevelser) så høres det ut som en person med maaaange psykopatiske trekk.

Bare ikke la deg lure til å f.eks. gå med på "sinnemestring" for så å fortsette forholdet. Han blir kanskje mindre sint, ja, men han vil fortsatt være den han er, vil ha like lite empati, vil om ikke like mye, bli mer utspekulert og løgnaktig. Selv om han ikke blir like sint vil han fremdeles fortsette å ødelegge deg!!!!

Reis deg og stå på egne ben! Du kommer til å angre på at du ikke gikk NÅ, den dagen du er 80 - hvis du i det hele tatt blir 80.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...