Gå til innhold

Ferie under svangerskapspermisjon


moi

Anbefalte innlegg

Jeg går snart ut i permisjon, og da jeg satte opp tidspunkter i søknaden min, bad jeg om å få stoppet permisjonen for å ta ut ferie i uker med 3 og 4 dager, slik at jeg får fire hele uker ferie ved å ta ut 15 feriedager, og dermed får være hjemme en uke lenger med babyen.

Nå har jeg fått svar på søknaden min, og jeg har fått ta ut ferie disse ukene. Problemet er at arbeidsgiver bare har satt opp 47 uker permisjon utenom disse fire ferieukene. Jeg arbeider i staten, og i brevet var det henvist til Fellesbestemmelsenes §19 med kommentarer. Jeg er sykemeldt, og her hjemme har jeg ikke tilgang på Statens Personalhåndbok, så jeg vet ikke hva kommentarene til §19 sier. Vet du om de har rett til å "klippe" en uke av permisjonen fordi jeg kommer så gunstig ut med ferieavviklingen? Jeg synes det virker noe merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Stetens personalhåndbok ligger utenfor mitt fagfelt, men de har i alle fall ikke rett å klippe permisjonen din!

Fødte du før termin, slik at det kan være grunn til klippen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stetens personalhåndbok ligger utenfor mitt fagfelt, men de har i alle fall ikke rett å klippe permisjonen din!

Fødte du før termin, slik at det kan være grunn til klippen?

Takk for svar!

Jeg går ut i permisjon 18.12.00, og jeg har ikke født enda.

Arbeidsgiveren min har satt opp slik i brevet sitt:

- perm 80% lønn 18.12.00-08.04.01

- ferie 09.04.01-22.04.01 (7 feriedager)

- perm 80% lønn 23.04.01-13.05.01

- ferie 14.05.01-27.05.01 (8 feriedager)

- perm 80% lønn 28.05.01-07.12.01

Den første perioden er 16 uker, andre er 3 uker og tredje er 28 uker. Jeg har tellet mange ganger, og jeg kommer frem til 47 uker (51 uker når ferien er inkludert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg går ut i permisjon 18.12.00, og jeg har ikke født enda.

Arbeidsgiveren min har satt opp slik i brevet sitt:

- perm 80% lønn 18.12.00-08.04.01

- ferie 09.04.01-22.04.01 (7 feriedager)

- perm 80% lønn 23.04.01-13.05.01

- ferie 14.05.01-27.05.01 (8 feriedager)

- perm 80% lønn 28.05.01-07.12.01

Den første perioden er 16 uker, andre er 3 uker og tredje er 28 uker. Jeg har tellet mange ganger, og jeg kommer frem til 47 uker (51 uker når ferien er inkludert).

Når du f.eks. tar ferie både før og etter påsken blir nok helligdagene regnet med. Så ferie fra 09.04-22.04 er to uker ikke 7 dager.

Det samme gjelder ferien din i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du f.eks. tar ferie både før og etter påsken blir nok helligdagene regnet med. Så ferie fra 09.04-22.04 er to uker ikke 7 dager.

Det samme gjelder ferien din i mai.

Det stemmer nok ikke. Ferieloven sier at helligdager ikke er virkedager, og da skal de ikke regnes som feriefritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...