Gå til innhold

"veninner"


Gjest cmmm

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt et nært veninneforhold til en i mange år nå.

Har hatt det kjekt sammen.men det siste året har det ært vanskelig.jeg har hjulpet til med

barnehagehenting,passing av barn på dag og kveldstid.Bil har hun fått låne når hun trenger det, hytten vår har hun fått være medpå å feriere

med sin familie, mann og to barn.Nå i det siste har hun bare slengt drit om min mann,

og vet alltid best i alt fra barneoppdragelse til samliv.Hun synes alltid noe negativt om alle,spesielt min mann,at han ikke gjør nok husarbeid, får lov å ta seg en lur,hva har hun med det å gjøre?Tilslutt ble jeg så forbanna at jeg la på røret.en annen vennine sa vi

burde snakke sammen, men jeg orker ikke.Hun sier vi kan sette en strek over det? Men jeg synes nå at hun bør si at hun har feil også, hva mener dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernemor

(Først, du har sendt innlegget tre ganger. Trykk bare EN gang på 'send'. Det tar ofte lang tid før den blir sendt nemlig. Systemet er treeeeeeeegt av og til! Så en tror ofte det har stoppet opp...)

Synes du skal høre hva venninnen din har å si. Vil hun ta inno ver seg at hun har oppførst seg utilbørlig, så la henne forklare seg. Kanskje hun trodde du syntes det var ok siden du ikke protesterte før? Venninner bruker ofte hveranre for å få ut frustrasjon om ektemenn og barn og familie ellers, vet du! Kanskje det var en hjelpeløs invitt for å få hjelp med egne problemer? Felles skjebne felles trøst.

Du må sikkert bare sette grenser for hva du finner deg i fra denne dama. Høres ut som om du har vartet henne opp etter noter. Da blir det nok som med barn og mannfolk, de TROR det skal være slik, slutter å føle takknemlighet og tar deg for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Først, du har sendt innlegget tre ganger. Trykk bare EN gang på 'send'. Det tar ofte lang tid før den blir sendt nemlig. Systemet er treeeeeeeegt av og til! Så en tror ofte det har stoppet opp...)

Synes du skal høre hva venninnen din har å si. Vil hun ta inno ver seg at hun har oppførst seg utilbørlig, så la henne forklare seg. Kanskje hun trodde du syntes det var ok siden du ikke protesterte før? Venninner bruker ofte hveranre for å få ut frustrasjon om ektemenn og barn og familie ellers, vet du! Kanskje det var en hjelpeløs invitt for å få hjelp med egne problemer? Felles skjebne felles trøst.

Du må sikkert bare sette grenser for hva du finner deg i fra denne dama. Høres ut som om du har vartet henne opp etter noter. Da blir det nok som med barn og mannfolk, de TROR det skal være slik, slutter å føle takknemlighet og tar deg for gitt.

takk for svar,jeg tror nok hun tar meg for gitt, og at det skal være slik.Egentlig glemte jeg og å si at jeg tror det hele bunner i misunnlse da jeg har en meget bedre økonomi enn henne, med tanke på drittslengingen og at hun vet best,kanskje hun føler at hun må kritisere noe?

Jeg,tror iallefal at jeg ikke orker å snakke med henne på en stund, for det endte i krangel de to siste gangene da vi prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...