Gå til innhold

Depresjon?


Gjest Lille tuppen!

Anbefalte innlegg

Gjest Lille tuppen!

Hei

Jeg skriver fordi jeg har en mann som sier han har en depresjon. Han har gjemt unna regninger for meg som jeg nå sitter å betaler på. Masse regninger. Dette sier han er fordi han er deprimert og at det er veldig vanlig. Er det det? Jeg kan ingenting om dette.

Han går til psykolog og har fått cipralex. Han svetter mye og er ganske trøtt. Men virker veldig blid og fornøyd. Kanskje litt for blid og fornøyd. Eller er det pillene som gjør han sånn? Hva skjer den gangen han skal slutte.

Vi har to små barn, 2 1/2 år og en på 5 mnd. Vi bor ikke sammen nå for jeg orket ikke bli sint hver gang det kom mere regninger. Men har et håp om at vi kan finne ut av ting. Noen råd om hvor jeg kan henvende meg for at vi får hjelp i sammen?

Håper noen kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gjemme unna regninger pga. en depresjon er ikke "veldig vanlig". Man har fortsatt fri vilje selv om man er deprimert, og er fortsatt i stand til å foreta valget mellom å betale/ikke betale en regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon er vanlig ja, men ikke å gjemme unna regninger av den grunn. Depresjon rammer alle mulige mennesker. Hvis han går til psykolog og har fått cipralex er han til behandling. Det er veldig bra, du kan henvende deg til familiekontoret for å få hjelp og veiledning. Det er gratis og det er flinke folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...