Gå til innhold

Flink i engelsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser en diger roman på engelsk, om Englands dronning Elizabeth1.

En setning om HenryVIII:

He had a great ulcer on his leg...

Ulcer? Er det sår, betennelse eller noe sånt?

Også var det ordet: rejoice. Dette har jeg aldri hørt før, men lurer på om det kan bety enighet e.l.

Anne Boleyn var nemlig rejoice med kongen, og setningen er slik at hun bør være enig med han..

Noen her som er veldig flinke i engelsk?

Skrevet

Ulcer er et sår eller alvorlig betennelse.

"rejoice" er "å gjøre glad" eller "å fryde seg".

Med vennlig hilsen

Gjest papirtiger
Skrevet

Ulcer brukes ofte om magesår, men i denne sammenhengen er det nok sår.

Rejoice er å glede seg.

Gjest Ikke undertøynet
Skrevet

Ulcer er et sår eller alvorlig betennelse.

"rejoice" er "å gjøre glad" eller "å fryde seg".

Med vennlig hilsen

Igjen: Hva i fanden er vitsen med å svare akkurat det samme?? Orker du/dere rett og slett ikke å lese de få andre innleggene som allerede er lagt inn?

Gjest Daredevil
Skrevet

Igjen: Hva i fanden er vitsen med å svare akkurat det samme?? Orker du/dere rett og slett ikke å lese de få andre innleggene som allerede er lagt inn?

Har du ikke undertøy på?

Gjest Ikke undertøynet
Skrevet

Har du ikke undertøy på?

Nei, jeg er naken.:)

Skrevet

Den du har kommet med en sur kommentar til er faktisk den første som svarte... og de øvrige har svart så kort tid etter at innlegg nr 1 trolig ikke hadde kommet inn enda.

Kanskje greit å se litt nærmere på innlegg før du kritiserer for mye?

Gjest Ikke undertøynet
Skrevet

oooh la la!

:P

Ok da... Jeg HAR en halvlang t-skjorte på meg. Men ingen undertøy altså. :o)

Gjest Daredevil
Skrevet

Ok da... Jeg HAR en halvlang t-skjorte på meg. Men ingen undertøy altså. :o)

Jeg lar meg ikke skremme av en t-skjorte. Synes det er veldig klokt av deg å ta hensyn til at høsten og den kalde vinden er her. Hvem vil vel ha lungebetennelse, når det er så mye annet å finne på i høstregnet?

Gjest Ikke undertøynet
Skrevet

Jeg lar meg ikke skremme av en t-skjorte. Synes det er veldig klokt av deg å ta hensyn til at høsten og den kalde vinden er her. Hvem vil vel ha lungebetennelse, når det er så mye annet å finne på i høstregnet?

Ikke sant? Men det er jo en grunn til at jeg bare har t-skjorte på meg da. :) Og ingen fare for å få lungebetennelse her i gården.

Gjest Daredevil
Skrevet

Ikke sant? Men det er jo en grunn til at jeg bare har t-skjorte på meg da. :) Og ingen fare for å få lungebetennelse her i gården.

Det var betryggende å høre.

Selv har jeg både undertøy og overtøy på meg. Men så sitter jeg med altandøra på wide open, for å få ut røyklukta jeg er så fæl å lage.

Isn't it horrible? Enda godt jeg er home alone.

Gjest Ikke undertøynet
Skrevet

Det var betryggende å høre.

Selv har jeg både undertøy og overtøy på meg. Men så sitter jeg med altandøra på wide open, for å få ut røyklukta jeg er så fæl å lage.

Isn't it horrible? Enda godt jeg er home alone.

Ja, da må du virkelig beholde klærne på. Eneste gangen jeg slipper kulde inn hit, er når jeg vet at det er noen her til å varme meg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...