Gå til innhold

Firkantdrama


red21

Anbefalte innlegg

Hei jeg har rota meg inn i en situasjon som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal håndtere..Dette begynte tidligere i sommer,jeg hadde akkurat gjort det slutt med kjæresten min gjennom seks år.(han var utro og løy..)

Jeg traff Espen som jeg straks falt for,vi hadde det kjempegøy sammen;festa å dro rundt på festivaler sammen med hans venner. Jeg storkoste meg,traff nye folk og fikk tankene vekk fra eks`en min..Etterhvert fikk jeg advarsler fra familie og venner,de mente at denne nye typen var bad company, han drakk for mye blandt annet,var ikke til å stole på,han var ikke pen nok (!) Lista er lang...

Så skjedde noe jeg angrer den dag idag...På en fest kom jeg i kontakt med en av Espens venner;Petter...Vi fant tonen og det endte med at jeg rota med ham...Han var tydelig interessert i meg og jeg var stormforelska i han...Følelsene for Espen kom i skyggen..

Vi hang mye sammen vi tre en stund,hadde mye gøy.Espen så ikke ut til å plages av at vi så å si hadde blitt sammen..

Etter en 6-7ukers tid følte jeg forelskelsen dabbet av, jeg følte ingenting når Petter kysset meg,jeg ville bare vekk,prøve å holde avstand..

Venninna mi,Tone,hadde i mellomtiden blitt kjent med Espen,de rota litt rundt og hun var tydelig forelsket i ham. Så var vi loksom to par da...Vi hadde mye gøy sammen men jeg hadde ingen følelser for Petter,herregud jeg følte meg så råtten...Klarte ikke å fortelle ham det..

Så forrige uke på et utested kom jeg i prat med Espen, han fortalte at han ikke lenger var interessert i Tone,det var en annen han ville ha,sånn hadde han følt det lenge...Det var meg han ville ha,helt fra begynnelsen av...!!! Jeg sa at han satte meg i en vanskelig situasjon,og at han måtte fortelle dette til Tone...Å det gjorde han...Samme kveld...Men han unnlot å si at det var meg han ville ha...

Tone blei utrolig skuffa og jeg følte meg så råtten!!! Der satt hun å la ut om hvor forelska hun var i espen og om hvordan hun skulle ta denne dama som han var ute etter....!Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre,uansett hva jeg gjorde ville jeg såre noen,gjøre de forbannet...

Så nå sitter jeg her,det er søndag og igår festa jeg og Tone sammen,jeg prata med Petter,han tror fortsatt at jeg er forelska i ham...Har ikke turt å fortelle det... Så på en eller annen måte kom jeg på tomannshånd med espen...Han sa at han ville ha meg...Og jeg sa at jeg følte det på samme måte...Han ba meg fortelle det til Petter...Vi hadde intens blikkontakt hele kvelden,han streifet "tilfeldig" hånda mi...Jeg holdt å bli gal!!

Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg fortelle Petter dette? Tone kommer til å drepe meg om hun finner ut dette,hun er fortsatt like forelsket i Espen...For ei smørje!

Jeg prøver å trøste meg med at det er best at alle får vite sannheten,uansett hvor fæl den er...Både Espen og Petter er sjømenn,Espen fortalte meg igår at han reiser i neste uke og kommer først hjem til jul...Så kansje jeg skal fortelle Petter at jeg ikke vil fortsette med ham lenger,uten å nevne Espen...Så får jeg vente å se hva som som skjer når han kommer hjem....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... En skikkelig smørje, men JA du har nok svaret i slutten av innlegget ditt. Fortell det til Petter, og så får du se hva som skjer når de kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis finnes det flere gutter her i verden! Du kutter ut disse to, beholder såklart venninnen din, og tar henne med ut på skikkelige venninnekvelder!

Så møter dere nok flere av guttene som fins i verden skal du se! Det var tross alt en grunn til at du forlot Espen til fordel for Petter sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om surr og sette seg selv i en vanskelig situasjon.

Du har ikke annet valg enn å slå opp med Petter, årsaken er at du ikke liker han som en kjæreste lenger. Dette burde være ett enkelt valg.

Når det gjelder Espen, så kan du ikke rote med han etter det som skjedde med venninna di. Såpass respekt må du ha for henne. Begynner du å rote med henne så mister du henne som venninne for alltid. Tenk litt fremover og se på sjangsene for at det er Espen du vil bli gift med. Sjangsene for at du har din venninne som venninne fremover er større enn at du blir i ett lnagvarig forhold til Espen, i alle fall når man skal dømme etter hvordan du roter det til.

Som sagt, hold deg unna Espen, du kan ikke sviket venninnen din i den situasjonen hun er i nå, så dum går det rett og slett ikke an å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... En skikkelig smørje, men JA du har nok svaret i slutten av innlegget ditt. Fortell det til Petter, og så får du se hva som skjer når de kommer hjem.

Ja det er nok best slik...Men jeg klarer ikke å slutte å tenke på ham...Fikk vite at han reiser nå etter helga...Så da blir han borte i 2mnd eller noe sånt..Herregud som jeg angrer på det jeg gjorde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok best slik...Men jeg klarer ikke å slutte å tenke på ham...Fikk vite at han reiser nå etter helga...Så da blir han borte i 2mnd eller noe sånt..Herregud som jeg angrer på det jeg gjorde..

Sikkert en erfaring du kunne ønske du hadde sluppet. Men jeg håper at du komemr ut av det med vennskapet til din venninnne i behold. Vær trygg på at gutten er verdt å "miste et vennskap for".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om surr og sette seg selv i en vanskelig situasjon.

Du har ikke annet valg enn å slå opp med Petter, årsaken er at du ikke liker han som en kjæreste lenger. Dette burde være ett enkelt valg.

Når det gjelder Espen, så kan du ikke rote med han etter det som skjedde med venninna di. Såpass respekt må du ha for henne. Begynner du å rote med henne så mister du henne som venninne for alltid. Tenk litt fremover og se på sjangsene for at det er Espen du vil bli gift med. Sjangsene for at du har din venninne som venninne fremover er større enn at du blir i ett lnagvarig forhold til Espen, i alle fall når man skal dømme etter hvordan du roter det til.

Som sagt, hold deg unna Espen, du kan ikke sviket venninnen din i den situasjonen hun er i nå, så dum går det rett og slett ikke an å være.

Takker for svar....

er fullstendig klar over at jeg er nødt til å gjøre det slutt med Petter...

Tone og jeg har kjent hverandre i ca 2mnd nå...før likte jeg ikke henne noe særlig,hun har sagt rett ut at hun ikke hadde noe særlig til overs for meg heller...Ikke dt at jeg prøver å rettferdiggjøre at jeg og Espen kunne blitt sammen...Men vi vil det jo begge...

Jeg går bare å håper at hun vil finne en annen..Åh,som jeg angrer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis finnes det flere gutter her i verden! Du kutter ut disse to, beholder såklart venninnen din, og tar henne med ut på skikkelige venninnekvelder!

Så møter dere nok flere av guttene som fins i verden skal du se! Det var tross alt en grunn til at du forlot Espen til fordel for Petter sant?

Ja selvfølgelig var det en grunn til at jeg forlot espen til fordel for petter... men hva grunnen var vet jeg ærlig talt ikke...Hadde akkurat avslutta et nærmere 6år langt forhold...Jeg sa til meg sjøl at nå skal jeg være singel og bare nyte det...Så møter jeg selvfølgelig espen og faller for ham...tror jeg bare fikk litt klaus..,redd for å bli for seriøs,for fort...Hvis du forstår...Men nå føler jeg at jeg er klar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig var det en grunn til at jeg forlot espen til fordel for petter... men hva grunnen var vet jeg ærlig talt ikke...Hadde akkurat avslutta et nærmere 6år langt forhold...Jeg sa til meg sjøl at nå skal jeg være singel og bare nyte det...Så møter jeg selvfølgelig espen og faller for ham...tror jeg bare fikk litt klaus..,redd for å bli for seriøs,for fort...Hvis du forstår...Men nå føler jeg at jeg er klar....

bra! da er det bare å gå på jakt etter mannen i ditt liv!

men selv om livet virker mer spennende om man skaper intriger, så tror jeg ikke det er noe særlig i lengden. her ser du det lenge på forhånd, hvor ille det kan bli, på tide å skygge unna før det blir for alvorlig.

vennskap er tross alt enormt viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra! da er det bare å gå på jakt etter mannen i ditt liv!

men selv om livet virker mer spennende om man skaper intriger, så tror jeg ikke det er noe særlig i lengden. her ser du det lenge på forhånd, hvor ille det kan bli, på tide å skygge unna før det blir for alvorlig.

vennskap er tross alt enormt viktig!

Jeg er absolutt ikke ute etter å skape intriger....-men hele episoden kunne jo vært henta fra hotel cæsar eller en annen teit såpe,ikke sant? faen...

må vel bare innse at det er umulig å få et seriøst forhold til espen,selv om det er det jeg ønsker...! kanskje det ville ødelegge vennskapet mellom ham og petter, i tillegg til mitt vennskap med tone...-det sitter en liten djevel på skulderen min å hvisker at jeg skal hoppe i det...

viss jeg venter et par mnd da, til espen har komt hjem fra sjøen...kanskje ting har roa seg da? jeg skal ihvertfall manne meg opp til en prat med petter ikveld...men tror ikke jeg skal nevne espen...Han fortalte jo ikke tone om meg...

det hjelper faktisk litt å få dette ned,sette ord på det jeg tenker liksom...har nemlig ingen andre å prate med om dette.Forståelig nok kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er absolutt ikke ute etter å skape intriger....-men hele episoden kunne jo vært henta fra hotel cæsar eller en annen teit såpe,ikke sant? faen...

må vel bare innse at det er umulig å få et seriøst forhold til espen,selv om det er det jeg ønsker...! kanskje det ville ødelegge vennskapet mellom ham og petter, i tillegg til mitt vennskap med tone...-det sitter en liten djevel på skulderen min å hvisker at jeg skal hoppe i det...

viss jeg venter et par mnd da, til espen har komt hjem fra sjøen...kanskje ting har roa seg da? jeg skal ihvertfall manne meg opp til en prat med petter ikveld...men tror ikke jeg skal nevne espen...Han fortalte jo ikke tone om meg...

det hjelper faktisk litt å få dette ned,sette ord på det jeg tenker liksom...har nemlig ingen andre å prate med om dette.Forståelig nok kanskje...

Klart det hjelper å prate om det! og jeg tror ikke petter har vondt av å ikke få vite om det med espen, tvert imot. De er venner som du sier, og han vet jo allerede at dere er ekskjærester... det holder det, spesielt siden du og espen ikke får utviklet noe forhold nå uansett, og når de kommer tilbake er de forhåpentligvis ikke så interessante lenger noen av dem. Det er noe med den forbudne frukten vet du, og den forbudte kjærligheten og det evig grønne gresset på andre siden av strømgjerdet...

Jeg mener ikke at du er ute etter å skape intriger, men jeg tror vi jenter ofte har et lite ønske om en intrigefull hverdag. At livet skal være litt mer som på TV, at forhold skal være forviklingsfullt og fullt av skjulte problemer og små hemmeligheter. Derfor maser vi på partneren og graver etter problemer og konflikter som kanskje ikke finnes engang, iallfall ikke før en virkelig begynner å skape disse.

Vanskelig å inrømme såklart, men det er det jeg har kommet frem til iallfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

det synes jeg var en veldig god ide.. ! ta vare på tone, hun har det vondt nå! vær den venninnen bare du kan være! så ser du jo hva som skjer med deg og espen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, litt av en smørje ja!

Jeg syns selvfølgelig at du bør gjøre det slutt med kjæresten din. Det er det eneste rettferdige overfor han, etter min mening.

Så får heller du og Espen ta det som det kommer etter det. jeg er vel ikke enig med de som mener at du ikke kan rote deg borti Espen igjen pga at venninna di har vært sammen med han. Er det noe sterkt mellom deg og Espen (det kan dere jo bruke tid på å finne ut av), så go for it!

Lykke til uansett hva det nå blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...