Gå til innhold

Tvangstanker


altavisa

Anbefalte innlegg

Hei, har en datter på 12 år som ofte får tvangstanker om å drepe oss foreldre og att vi skal gjøre henne noe vondt.

Hun føler også att hun må røre i forskellige ting ellers blir vi å dø.Vi prater med henne om det men er litt usikker på hvordan vi skal takle dette.

Når det er som værst blir hun så lei seg att hun skriker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Jeg syns det høres plagsomt ut å ha det sånn. Både for henen selv og for dere.

BUP kan kanskje hjelpe dere. Vanligvis må en ha henvisning fra lege. Behandlingen er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres plagsomt ut å ha det sånn. Både for henen selv og for dere.

BUP kan kanskje hjelpe dere. Vanligvis må en ha henvisning fra lege. Behandlingen er gratis.

Hei. Hva er bup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Hva er bup?

Når jeg skrev BUP så tenkte jeg på Barne og ungdoms- psykiatrisk poliklinikk.

Det vil si et sted hvor barnet kan få psykologisk hjelp og dere kan få veiledning i hva dere skal gjøre.

Det er mulig å få samtaler sammen med barnet i tillegg til enesamtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som hun lider av OCD som betyr obsessive compulsive disorder(tvangstanker). Du kan få mer informasjon om dette på interenettsidene;www.ananke.no

Vær oppmerksom på at det forekommer feildiagnosering som følge av at endel leger ikke vet hva OCD er !

Se også internettsidene www.ocdonline.com for mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...