Gå til innhold

innbilt alkoholisme


Gjest bekymret samboer 77

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret samboer 77

Jeg trenger hjelp til å overbevise min samboer om at han ikke er alkoholiker!

I flere måneder har min samboer "Erik" gått med en frykt for at han skal være alkoholiker.

Utg.punktet er at han går med noen slags sitringer i kroppen som gir seg spesielt til merke i armene/hendene. Når han så prøver å tenke seg hva som kan være årsaken til dette, er det alkoholisme han frykter mest, og da blir det til at han tror det kan være det.

Erik er idag 25 år og i fast jobb. I studietiden, konsumerte han en del alkohol (noe han ikke er alene om), men det som bekymrer han er at han til tider drakk alene.

Erik rørte ikke alkohol før han var 18, og har vært preget av en noe streng oppdragelse rundt dette med alkohol. Noe av det som tynger han mest er følelsen av å ha ført foreldrene bak lyset ved å være involvert i utagerende festing.

Det jeg mener tyder på at Erik ikke har et alkoholproblem, er at han ikke føler noen trang til å konsumere alkohol, han går ikke rundt og føler suget. Det må være noe annet som er galt, sier jeg, men så lenge jeg ikke kommer med noe håndfast tror han ikke på meg. Jeg sier også at som regel er det slik at noen må overbevise en alkoholiker om at det er det han er, ikke omvendt.

Erik går forøvrig til psykolog som også sier det er lite sannsynlig at han er alkoholiker, men han tror ikke så veldig på henne heller.

Vær så snill og kom med råd, da dette begynner å bli veldig destruktivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...