Gå til innhold

Livredd


odriana

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å synke igjen. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ut av det. Jeg har alle muligheter nå for å være lykkelig. Nettopp giftet meg med verdens vidunderligste mann, klarer å studere igjen. Men etter å ha vært pillefri ca ett år slo panikkangsten ned med full styrke igjen for 7 måneder siden og jeg klarer ikke komme meg ordentlig opp igjen. Sliter med masse tanker om at jeg er på vei til å bli gal, det er nytt, forrige gang var det "bare" angst for å dø. Nå er det begge deler. I tillegg er det overspising og mange tanker om synd og straff (oppvekst i sekt).

Har prøvd å kontakte nesten alle psykologene i Oslo i over 6 måneder men alle er fylt opp. Jeg er helt fortvilet for jeg vil så gjerne ha hjelp til å komme meg opp igjen! Er veldig redd for å ødelegge den fine mannen jeg har giftet meg med og meg selv også for den saks skyld, men jeg er livredd. Føler at jeg bare kaver og synker. Er i et konstant panikk anfall. Går i stykker innvendig. Blir lenger og lenger borte fra meg selv. Klarer ikke tenke klart.Trenger hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier du har kontaktet alle psykologene i oslo men alle har "fullt opp", hvorfor kontakter du ikke fastlegen din og ber han om å henvise, evt til poliklinikk? Er det et annet system i oslo enn resten av landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har kontaktet alle psykologene i oslo men alle har "fullt opp", hvorfor kontakter du ikke fastlegen din og ber han om å henvise, evt til poliklinikk? Er det et annet system i oslo enn resten av landet?

Jeg har fått henvisning for lenge siden. Har en god fastlege. Men man må fortsatt finne en ledig psykolog. Poliklinikker blir man entent innlagt på (dvs. bli borte fra jobb, studier og mann) eller de jeg har vært i kontakt med sier at det jeg har er permanent og ikke poliklinisk. Når jeg er på det værste hadde de helt sikkert tatt meg i mot men det er jo ingen varig løsning. Det jeg trenger hjelp til er noe varig, for å takle å overleve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er student, så kan kanskje helsetjenesten ved studiestedet tilby deg hjelp en periode. F.eks. har UiO en svært god psykiatrisk/psykologisk seksjon.

Når det gjelder det å finne en privatpraktiserende terapeut med ledig kapasitet, så er det mest effektive å skrive til flere samtidig for så å se om noen har mulighet til å ta i mot deg. Mange av de privatpraktiserende vil ikke ha ventelister - de tar heller i mot nye på det tidspunkt ledig kapasitet oppstår. Derfor lønner det seg å ikke gi opp forsøket på å finne noen. Plutselig er det en eller annen som har pasienter som er ferdigbehandlet, og dermed oppstår muligheter.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...