Gå til innhold

Selvmedisinering med Zopiclone


desmodrom

Anbefalte innlegg

Etter en 2-3 års nedgang psykisk, fikk jeg Zopiclone av legen min for søvn. Dette har jeg brukt på dagtid også, fordi jeg opplever at jeg "blir meg selv", kan spøke, le, gråte og rett og slett fungere som jeg gjorde tidligere. I tillegg går jeg på Cipralex for 2. md på rad (har tidligere forsøkt Seroxat som jeg ble helt avflatet av).

Nå er jeg kommet i den situasjn at jeg har blitt avhening av sovemedisinen, og får angst, fysiske reaksjoner når jeg forsøker å slutte med den.

Er det vanlig å bruke Zopiclone som angstdempende/beroligende?

Jeg skal ta dette opp med min lege, for forbruket øker mht. at kroppen min er tilvent medikamentet Zopiclone. Og jeg sjønner at dette ikke er bra.

Kan man få noe annet som fungerer på samme måte, uten å måtte øke dosene etterhvert?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til at Zopiclone har blitt brukt på dagtid. Felleskatalogen angir i alle fall bare søvnvansker som indikasjon.

For å komme ut av avhengigheten er vel det beste å trappe gradvis ned i samråd med legen din. Fint at du selv ser at du trenger hjelp, så problemet ikke blir ennå større for deg.

Det finnes andre alternativer mot angst. Kanskje tillegg av Seroquel eller Zyprexa kunne være noe å foreslå for legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...