Gå til innhold

NHD - er jeg psykopat?


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Jeg høres sånn ut, virker sånn på innleggene mine - ser det sjøl, men ghreier ikke å forholde meg til meg selv lenger. Jeg fukker jo bare til alt. Er det noen vits i å få noe til å fungere når jeg kun lager rot, splitter og overfører?

Jeg tror det beste er å tilbakeføre meg til fengselet igjen, jeg....der kan de i hvert fall oppbevare meg til jeg ikke har noe mer igjen å sone. I hvert fall ikke psykisk og samfunnsmessig sett. Jeg kan ikke fungere noen steder, ikke i fengsel, ikke ute , ikke på psykehus, ikke en gang her på dol lenger.

Jeg er kjempeglad i familien min , men jeg ødelegger jo alt for dem også.

Er det noen vits i noe da?

Det synes ikke jeg lenger

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt uten noen annen grunn enn at jeg har lest det du har skrevet her, så fikk jeg lyst til å gi deg en klem.

Jeg vet at jeg ikke kan hjelpe deg, og håper du får hjelp av andre som kan mer om dette enn meg.

Men en klem kan du få i hvert fall - hvis du vil ha den?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søk i kunnskapsbasen

Jeg vil tro at det kreves en god porsjon selvinnsikt og ydmykhet for å se sine egne feil. Jeg tror ikke du er psykopat -- men du trenger vel hjelp.

Og det håper jeg du får.

Tenk om andre her på DOL hadde like stor selvinnsikt og ydmykhet som du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha lest ett eneste innlegg av deg der du har gitt inntrykk av å være psykopat.

Roter, splitter og overfører gjør vi jo alle. For meg virker det som du sliter med en borderlineproblematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei firebird:-)

Hva er det du surrer med nå? Hvordan er det du mener å se at du er en psykopat?

Slik jeg ser det, så er du ganske typisk bpd-er... Det blir så mye enten-eller - og når livet går det i mot så minner du litt om en "unge med trassanfall"...*s*

Jeg husker at jeg som treåring ble innmari sint på moren min for ett eller annet - og proklamerte høyt og tydelig ved middagsbordet at "dersom de skulle være så slemme mot meg, så skulle jeg flytte hjemmefra med en gang". Moren min var frekk nok til å tilby seg å hjelpe meg med pakkingen - og jeg tror jeg omtrent kunne ha drept henne der og da for å ydmyke meg slik (dersom treåringer hadde kunnet drepe da).

Du minner jeg litt om en slik treåring noen ganger. Så lenge alt går bra, så er du så prektig og flink at du kunne fått mange "stjerner på kortet ditt". Men når ting skjærer seg, og du får litt mer negativ respons enn du forventer - så har du lyst til å gå til "totalstreik" ... Det å nedvurdere deg selv på den måten du gjør her - er litt som treåringens flyttevarsel, synes jeg...

Da jeg leste innleggene dine fra Bredtvedt, så tror jeg at jeg i hvertfall en gang skrev noe å være litt vel "nyfrelst". Jeg tenkte at du i litt for stor grad tok avstand fra din egen væremåte i fortiden - og at dette behovet for avstandstagen var såpass stort at det ga meg tanker om at noe i deg ikke var helt ferdig med å være psyk.

Rett etter at du kom hjem, skrev du flere innlegg om hvem som hadde ansvaret for deg dersom du ble psyk - du hadde blitt gitt inntrykk av at ditt psykehus ville nekte pga fortiden. Samtidig som du skrev om dette, forsikret du oss om og om igjen om at du ikke følte deg psyk - og ikke hadde planer om å bli det. Kanskje var også disse innleggene et "nødskrik" fra de mindre konstruktive sidene av "den flinke piken".

Så møtte du motgang på flere områder - og til slutt havnet du der du er nå.

Jeg tror fortsatt at også den flinke versjonen av firebird må jobbe med å finne ut hvorfor friskheten er så skremmende og psykdommen av og til frister. Jeg synes ikke du er en drittunge (noe du ser ut til å mene at flere av oss har ment) - men jeg tror heller ikke at den prektige versjonen er hele sannheten.

Jeg er forøvrig IKKE impoert over at du ble løslatt uten at dette med bopel og aktivitet på dagtid var ordentlig avklart. Hadde det vært på plass, så hadde du kanskje ikke trengt den "æresrunden" i psykiatrien som du nå holder på med.

Lykke til videre da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En psykopat ville ikke hatt den selvinnsikten som du har, og ihvertfall ikke den omtanken for andre mennesker, så det kan du bare glemme.

Du har jo sånn omtanke for andre mennesker. Så mye at du glemmer deg selv oppi dette her,

Ikke la den dårlige sammvittigheten ta overhånd. Du har vært dårlig og sånn er det. Det er ingen sin skyld.

Men nå er det på tide å fokusere på deg sånn at du blir ordentlig bra, så får de rundt deg ta vare på seg selv en periode.

Det er veldig vanskelig å innse når man er et følelsesmenneske som alltid satt alle andre først i alle år, men prøv hvis du klarer.

Jeg støtter deg hele veien firebird. Dette innlegget er bygd mye på egne erfaringer som du sikkert skjønner.

Den skyldfølelsen og bebreidelsene må du bare legge fra deg med en gang. Det finnes ikke noe som knekker deg mer!

Dette skal du klare, ok :)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei firebird:-)

Hva er det du surrer med nå? Hvordan er det du mener å se at du er en psykopat?

Slik jeg ser det, så er du ganske typisk bpd-er... Det blir så mye enten-eller - og når livet går det i mot så minner du litt om en "unge med trassanfall"...*s*

Jeg husker at jeg som treåring ble innmari sint på moren min for ett eller annet - og proklamerte høyt og tydelig ved middagsbordet at "dersom de skulle være så slemme mot meg, så skulle jeg flytte hjemmefra med en gang". Moren min var frekk nok til å tilby seg å hjelpe meg med pakkingen - og jeg tror jeg omtrent kunne ha drept henne der og da for å ydmyke meg slik (dersom treåringer hadde kunnet drepe da).

Du minner jeg litt om en slik treåring noen ganger. Så lenge alt går bra, så er du så prektig og flink at du kunne fått mange "stjerner på kortet ditt". Men når ting skjærer seg, og du får litt mer negativ respons enn du forventer - så har du lyst til å gå til "totalstreik" ... Det å nedvurdere deg selv på den måten du gjør her - er litt som treåringens flyttevarsel, synes jeg...

Da jeg leste innleggene dine fra Bredtvedt, så tror jeg at jeg i hvertfall en gang skrev noe å være litt vel "nyfrelst". Jeg tenkte at du i litt for stor grad tok avstand fra din egen væremåte i fortiden - og at dette behovet for avstandstagen var såpass stort at det ga meg tanker om at noe i deg ikke var helt ferdig med å være psyk.

Rett etter at du kom hjem, skrev du flere innlegg om hvem som hadde ansvaret for deg dersom du ble psyk - du hadde blitt gitt inntrykk av at ditt psykehus ville nekte pga fortiden. Samtidig som du skrev om dette, forsikret du oss om og om igjen om at du ikke følte deg psyk - og ikke hadde planer om å bli det. Kanskje var også disse innleggene et "nødskrik" fra de mindre konstruktive sidene av "den flinke piken".

Så møtte du motgang på flere områder - og til slutt havnet du der du er nå.

Jeg tror fortsatt at også den flinke versjonen av firebird må jobbe med å finne ut hvorfor friskheten er så skremmende og psykdommen av og til frister. Jeg synes ikke du er en drittunge (noe du ser ut til å mene at flere av oss har ment) - men jeg tror heller ikke at den prektige versjonen er hele sannheten.

Jeg er forøvrig IKKE impoert over at du ble løslatt uten at dette med bopel og aktivitet på dagtid var ordentlig avklart. Hadde det vært på plass, så hadde du kanskje ikke trengt den "æresrunden" i psykiatrien som du nå holder på med.

Lykke til videre da ...

"Jeg tror fortsatt at også den flinke versjonen av firebird må jobbe med å finne ut hvorfor friskheten er så skremmende og psykdommen av og til frister."

Mener du at man selv velger å bli syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg tror fortsatt at også den flinke versjonen av firebird må jobbe med å finne ut hvorfor friskheten er så skremmende og psykdommen av og til frister."

Mener du at man selv velger å bli syk?

Jeg mener det ved noen typer psykiske lidelser fins grader av valg, og at det er om å gjøre å ta i bruk de mulighetene man har til å velge.

Det at man har en grunnlidelse som f.eks. en personlighetsforstyrrelse, determinerer ikke fullstendig i hvilken grad symptomer vil dominere hverdagen.

Det at jeg mener man har en del valgmuligheter, gjør ikke at jeg mener at man kan pålegges fullstendig ansvar for at man har det som man har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner deg, og vet at du ikke er psykopat. Du er omsorgsfull, klok, har sjølinnsikt og ikke minst, sjølironi.

Men du er sliten. Mye skjedde da du kom ut, og med sykdom i familien ble det mye for deg å ta stilling til.Bra at psykehuset kunne hjelpe deg da.

Du ødelegger ikke alt for familien din ved å være innlagt. De syns nok det er ok at du er et sted der du får hjelp og der de er trygge for deg.

Tilbakeføring til fengsel høres ikke lurt ut. En gang må du likevel leve et liv utenfor institusjon. Så benytt deg av tilbudet du får om leilighet/opplegg i regi av psykiatrien.

Nå må du stå på!

Snuten må opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det kan jeg umulig svare på.

Dyssosial pf har en dersom en oppfyller kriteriene. Jeg kjenner deg ikke så godt at jeg kan svare på det.

Psykopatbegrepet er ikke så godt definert. Kun en lengre observasjon og utredning kan evt konkludere med at noen er psykopat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Hei firebird:-)

Hva er det du surrer med nå? Hvordan er det du mener å se at du er en psykopat?

Slik jeg ser det, så er du ganske typisk bpd-er... Det blir så mye enten-eller - og når livet går det i mot så minner du litt om en "unge med trassanfall"...*s*

Jeg husker at jeg som treåring ble innmari sint på moren min for ett eller annet - og proklamerte høyt og tydelig ved middagsbordet at "dersom de skulle være så slemme mot meg, så skulle jeg flytte hjemmefra med en gang". Moren min var frekk nok til å tilby seg å hjelpe meg med pakkingen - og jeg tror jeg omtrent kunne ha drept henne der og da for å ydmyke meg slik (dersom treåringer hadde kunnet drepe da).

Du minner jeg litt om en slik treåring noen ganger. Så lenge alt går bra, så er du så prektig og flink at du kunne fått mange "stjerner på kortet ditt". Men når ting skjærer seg, og du får litt mer negativ respons enn du forventer - så har du lyst til å gå til "totalstreik" ... Det å nedvurdere deg selv på den måten du gjør her - er litt som treåringens flyttevarsel, synes jeg...

Da jeg leste innleggene dine fra Bredtvedt, så tror jeg at jeg i hvertfall en gang skrev noe å være litt vel "nyfrelst". Jeg tenkte at du i litt for stor grad tok avstand fra din egen væremåte i fortiden - og at dette behovet for avstandstagen var såpass stort at det ga meg tanker om at noe i deg ikke var helt ferdig med å være psyk.

Rett etter at du kom hjem, skrev du flere innlegg om hvem som hadde ansvaret for deg dersom du ble psyk - du hadde blitt gitt inntrykk av at ditt psykehus ville nekte pga fortiden. Samtidig som du skrev om dette, forsikret du oss om og om igjen om at du ikke følte deg psyk - og ikke hadde planer om å bli det. Kanskje var også disse innleggene et "nødskrik" fra de mindre konstruktive sidene av "den flinke piken".

Så møtte du motgang på flere områder - og til slutt havnet du der du er nå.

Jeg tror fortsatt at også den flinke versjonen av firebird må jobbe med å finne ut hvorfor friskheten er så skremmende og psykdommen av og til frister. Jeg synes ikke du er en drittunge (noe du ser ut til å mene at flere av oss har ment) - men jeg tror heller ikke at den prektige versjonen er hele sannheten.

Jeg er forøvrig IKKE impoert over at du ble løslatt uten at dette med bopel og aktivitet på dagtid var ordentlig avklart. Hadde det vært på plass, så hadde du kanskje ikke trengt den "æresrunden" i psykiatrien som du nå holder på med.

Lykke til videre da ...

Jeg er en unge med trassanfall - og det temmelig ofte!

Hihihi...ler når jeg ser det jeg har skrevet...så jeg blir ikke så veldoig skuffa...tåler litt...

Glad i deg også, froskedyret....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

firebird1365380441

Jeg kan ikke huske å ha lest ett eneste innlegg av deg der du har gitt inntrykk av å være psykopat.

Roter, splitter og overfører gjør vi jo alle. For meg virker det som du sliter med en borderlineproblematikk.

Du har helt rett - jeg har BPF, type impulsiv. Hatt det i ca 12-13 år nå...men håper at jeg en dag blir helt frisk!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Helt uten noen annen grunn enn at jeg har lest det du har skrevet her, så fikk jeg lyst til å gi deg en klem.

Jeg vet at jeg ikke kan hjelpe deg, og håper du får hjelp av andre som kan mer om dette enn meg.

Men en klem kan du få i hvert fall - hvis du vil ha den?

Mvh

Da klemmer firebird den goliathen tilbake, da!Du trenger det sikkert du også...like we all do in the hard times....

Klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...