Gå til innhold

P-piller og kirurgisk inngrep

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bruker P-pillen Trinordiol, og jeg har fått beskjed om at jeg skal gjennomgå et større kirurgisk inngrep. På P-pillene står det at man bør slutte 4 uker før operasjonen, men de på sykehuset kunne ikke gi meg noe tidspunkt for når operasjonen skal skje, de sier at jeg vil bli innkalt ca. 2 uker før. Hva gjør jeg da? Holder det å slutte med pillen 2 uker før inngrepet, eller bør jeg bare slutte nå og bruke annen prevensjon frem til dess? Har ikke så veldig lyst til det egentlig, for pillen fungerer veldig bra for oss....

Lurer også på når jeg kan begynne med pillene igjen etter operasjonen.

Jeg er 29 år.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12067-p-piller-og-kirurgisk-inngrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hjerteoperert

Jeg fikk beskjed om at det var viktig å slutte med p-pillen, selv om vi ikke visste når operasjonen skulle foretas. Så jeg sluttet tre-fire måneder før operasjonen min. På grunn av forhøyet risiko for bodpropp etter operasjonen, fikk jeg beskjed om å aldri begynne med p-piller eller andre hormon-preventiver igjen.

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Muligens vil 2 uker være nok,men det sikreste vil være at du retter dette spørsmålet til sykehuset hvor du skal opereres,da jeg ikke kjenner til hvilken operasjon du skal ha.Det samme gjelder for når du kan starte med p-pillene etter inngrepet. Det er noe forhøyet risiko for blodpropp,og derfor er dette viktig å avklare på sikreste måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...