Gå til innhold

Ingen matlyst, tilbakevendende ting.. NHD & andre


blaagutt18

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med angst og depresjon i litt over to år.. Jeg har brukt 60mg cipramil daglig helt siden da.

Noe har forbedret eller forverret seg på en rar måte.. Som om sykdommen endrer form.

1. Jeg føler apati over alt. Alt er bare helt samma faen. Ingenting er underholdene eller fristende. Ingenting er gøy lenger. Det gjør meg ikke deprimert, men det er på en måte farligere fordi jeg kan ta selvmord ikke fordi jeg har det jævlig, men hvorfor ikke? Føles som om alt følelsesmessig bare har flatet ut. Jeg orker ingenting, alt er kjedelig.

2. Jeg har mistet matlysten igjen. Siste uka så har jeg bare holdt meg til havregryn og stappet det i meg fordi jeg vet at jeg MÅ spise. To ganger den uken fikk jeg to kick på to kvelder nesten til samme tid. Da fikk jeg ikke nok mat i meg uansett hvor mye jeg spiste.

3. Jeg hører ting som ikke er der. F.eks at klokken piper, at jeg har fått melding på telefonen, at den ringer. Spesiellt når jeg legger meg. Må reise meg opp og riste på hode for å slippe å høre lydene av klokker, vann som drypper og innsekter. Som ikke er der. Det er ikke farlig eller skummelt, bare irriterende.

4. Uvirkelighetsfølelsen er tilbake, den hadde jeg helt i begynnelsen av psykdommen. Som om hode og kropp ikke henger i hop og at jeg bare flyter. Ikke angst, men bare som om alt er en drømmetilstand. Å lese, høre på musikk og liggnende, har blitt verre. Konsentrasjonen har fallt til 10%.

-------------------------------

Hva er dette for noe? Faller jeg inn i en depresjon på nytt? Hvor er svingingene og angsten? Hvor er livsgnisten?

Jeg vil leve, men vet ikke hvorfor. Jeg vet ingenting lenger.

Diagnose:

* Depresjon

* Emosjonellt ustabil PF

* GAD

* Panikklidelse med agorafobi

Medisin:

* Citalopram 60mg hver dag, ingenting annet. Av og til vival ved angst. Slik har det stått de siste 4 måndene. Brukte Risperdal og Lamictal før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være depresjon med psykotiske symptomer?

Kanskje hadde du trengt antipsykotika i tillegg nå, slik at det ikke tar av.

Vet ikke helt jeg. Det er ikke alt som lar seg kurere med mer serotonin og mindre dopamin.

Kanskje fysisk aktivitet, FX en strabasiøs tur opp på det lokale utkikkspunktet/fjelltoppen, kan hjelpe på både matlyst og uvirkelighetsfølelse.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt jeg. Det er ikke alt som lar seg kurere med mer serotonin og mindre dopamin.

Kanskje fysisk aktivitet, FX en strabasiøs tur opp på det lokale utkikkspunktet/fjelltoppen, kan hjelpe på både matlyst og uvirkelighetsfølelse.

Mvh

Men altså, tenkte ikke på sånne dramatiske alpine fjelltopper, hyggelige høydedrag ala østlandet med en kafe på toppen er bedre.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...