Gå til innhold

Ballong på eggstokken!?!


Ewa

Anbefalte innlegg

Jeg er litt engstelig nå, for jeg var hos gynekologen min i går, og nå sitter jeg og grubler og kjenner etter "vondter."

Jeg er 26 år, har hatt tre spontanaborter, og to fullførte svangerskap.

De tre og et halvt siste årene har jeg ikke greid å bli gravid.

Jeg har målt temp'en, tatt progesteronprøver, og vært til undersøkelser som har vist at jeg ikke har eggløsning.

Jeg har hatt cyster på eggstokkene, og forhøyet testosteronverdier.

Dette har jeg ikke hatt de siste mnd. men jeg har de siste tre årene hatt "uendelige" blødninger. (Eks. 50 av 70 dager.)

Gynekologen min mener at alt dette kommer av at jeg tok Depo Provera to ganger, og at dette har ført til en liten hormonforstyrrelse ("noen reagerer bare sånn på disse sprøytene.")

Jeg har aldri brukt p-piller eller spiral.

30.10.00 begynte jeg på Pergotime (2x5), fikk eggløsning, men ble desverre ikke gravid.

For to uker siden var jeg hos gyn. som øyeblikkelig hjelp for jeg fikk så vondt på høyre side i magen etter samleie.

Det var vanvittig vondt i en halvtime, og så ble det helt bra.

Dagen etter fikk jeg menstruasjon.

Dette opplevde jeg da jeg var ca. to uker på vei med minstemann også.

Gyn. fant ikke noe galt, kun at jeg var veldig øm i venstre eggstokk under undersøkelsen, men dette har jeg hatt ved hver gyn.undersøkelse.

Jeg kom tilbake på onsdag, etter to uker, og da var høyre eggstokk ca. 6-7 cm. i diam.på ultralyd, og jeg ble sendt for å ta en "tumor-prøve".

Når jeg spurte hva dette kunne være, sa hun at det kunne hende at det var en blødning i eggstokken, men hun visste ikke.

Så nå går jeg her, da, og synes jeg kjenner at det begynner å bli litt ubehagelig (sikkert bare innbilning), og lurer på hva som kan skje hvis den vokser mer,- kan den sprekke?

Det er jo bare to uker siden den var helt normal,- tenk om den fortsetter å vokse like fort...

Har du noen teori om hva dette kan være?

Du har vel erfaring med lignende tilfeller...

Jeg skal ikke tilbake før 06.01.01, og får ikke ta mer Pergotime før det.

Jeg er litt redd for at det kan skje noe "skummelt" med eggstokken min...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Cyster kan bli veldig store (Over 20 cm) uten å sprekke, så det behøver du ikke å være spesielt redd for. De er ikke uvanlig det kan komme blødning i en eggstokk og at det forsvinner av seg selv. Så jeg synes du kan se det an til januar, men søk lege hvis du får mer vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...