Gå til innhold

Kan man bli fratatt..


Gjest Kan man bli fratatt

Anbefalte innlegg

Gjest Kan man bli fratatt

Kan depresjon og psykoser i seg selv føre til at psykiater eller fastlege kan anbefale at man blir fratatt førerkort? Kan noen psykiske lidelser føre til dette? Hvilke kriterier må man tilfelle stille til grunn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til noen automatikk i dette. (Men det er jo en del ting jeg ikke vet. :-)...)

Jeg vil anta at det har mer å gjøre med funksjon en diagnose. Altså i hvilken grad forstyrrer din lidelse dine kjøreferdigheter slik at du kan bli trafikkfarlig.

Uansett årsak bør alle la bilen stå de dagene de av en eller annen grunn er i for dårlig form til å kjøre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er som PieLill skriver. Det er ikke diagnosen i seg selv som gjør at en mister førerkortet, men den aktuelle funksjonen eller mangel på funksjon.

Dette er et vanskelig problemområde, og en må vurdere fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...