Gå til innhold

NHD, bør jeg fortsette med zoloft?


Gjest KariJ

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har de siste ukene trappet ned på remeron. Det gikk ikke så bra så nå har jeg begynt på zoloft. I tillegg går jeg på 200 mg lamictal og 1 mg risperdal.

Jeg begynte på zoloft nå på lørdag. De to første dagene var jeg helt "oppgira", nesten sånn at det var ubehagelig. Fikk ikke sove på natta heller.

Siden søndag har jeg også vært så kvalm at jeg har spist lite. Til vanlig går jeg på skole noe som er meget krevende. Føler at jeg ikke klarer å følge opp skolen slik det er nå.

I dag var jeg så sliten av for lite søvn, og så kvalm at jeg ble satt ut av spill.

Begynte på 25 mg. Skal opp i 50 mg neste lørdag.

Hva synes du jeg bør gjøre NHD? Blir veldig takknemlig for svar.

Ps: Det er vel for tidlig å registere noen effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min sa at det eneste alternativet for meg er zoloft, mtp de andre medisinene jeg går på.

Er dette riktig? Finnes det noen andre alternativer, når jeg har BPF og lider av mye angst for tida? (og søvnløshet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, du bør fortsette. Dette er ikke uvanlige bivirkninger de første dagene. Etter 2-3 uker vil du merke effekt.

Zoloft er et alternativ. Andre SSRI kan være like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør fortsette. Dette er ikke uvanlige bivirkninger de første dagene. Etter 2-3 uker vil du merke effekt.

Zoloft er et alternativ. Andre SSRI kan være like bra.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvorfor slutter du med Remeron?....Fint om du svarer, jeg skal begynne med dem, men er litt usikker.

Takk

Jeg sluttet med remeron fordi jeg fikk vektøkning av den. Det er en vanlig bivirkning ved remeron. Jeg fikk også en del vann i kroppen noe som gjorde at jeg ikke følte kroppen var "min" lenger.

Synd, for remeron hjalp meg mye. Det skjønner jeg nå da jeg har fått tilbakefall av angst etter at jeg sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet med remeron fordi jeg fikk vektøkning av den. Det er en vanlig bivirkning ved remeron. Jeg fikk også en del vann i kroppen noe som gjorde at jeg ikke følte kroppen var "min" lenger.

Synd, for remeron hjalp meg mye. Det skjønner jeg nå da jeg har fått tilbakefall av angst etter at jeg sluttet.

Hei, har bare hørt at den har liten effekt, at en går opp i vekt og får bedre søvn er jo perfekt for meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har bare hørt at den har liten effekt, at en går opp i vekt og får bedre søvn er jo perfekt for meg da...

Ja hvis du vil gå opp i vekt, så kan denne medisinen være et godt alternativ. Den hjalp meg til en viss grad i forhold til angst. Fikk også sove godt på den. (i motsetning til nå da jeg ikke får sove)

Denne medisinen er også lite giftig om jeg forstår det rett.

Lykke til!!

Jeg hadde fortsatt på den om ikke vektøkning hadde vært et problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du vil gå opp i vekt, så kan denne medisinen være et godt alternativ. Den hjalp meg til en viss grad i forhold til angst. Fikk også sove godt på den. (i motsetning til nå da jeg ikke får sove)

Denne medisinen er også lite giftig om jeg forstår det rett.

Lykke til!!

Jeg hadde fortsatt på den om ikke vektøkning hadde vært et problem

Takk for svar ,...dumt at du måtte slutte med den da, håper den nye har like god effekt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ,...dumt at du måtte slutte med den da, håper den nye har like god effekt..:)

Og du må ha lykke til på remeronen :) Det er en god medisin det synes nå jeg, hadde det ikke gitt vektøkning. Men siden du ønsker deg vektøkning så virker den jo ypperlig for deg. Og den bedrer også søvn slik at man får en normal natts søvn nesten hver natt!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...