Gå til innhold

Hva med oss pårørende ?


gs.web

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lett www. rundt for å finne noe selvhjelpsstoff for oss som er pårørende til noen med psykiske lidelser - uten å finne noe nyttig.Jeg vet jo at jeg er en ressurs, som kan støtte og hjelpe masse. Det trenger jeg imidlertid mer kunnskap om, slik at jeg ikke ender opp som en 'amatørbehandler' den rollen verken vil,kan eller skal jeg ha!

Kort fortalt har jeg en samboer som lider av OCD(tvangslidelse) og depresjoner m.m. Min samboer står , som alt for mange andre i kø, og situasjonen er ganske ofte kritisk. Selv er jeg sliten og ofte nedfor. Presset på oss er stort og vi gjør så godt vi kan. Hun vil etterhvert få hjelp, men hva med meg ? Kan jeg forvente å få seriøs hjelp og støtte fra hennes 'behandlings sted' ? Har jeg 'krav' på det ? Eller må jeg bli psykisk syk selv først og stille meg bakerst i køen ?

Dette og sikkert mange flere spørsmål trenger jeg svar på, og mens vi venter på at samboeren får hjelp - ville det å hjelp til å finne selvhjelp informasjon/ råd også til meg som pårørende kunne gjøre underverk. Noen som vet noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...