Gå til innhold

Stefamilie


Elsker min kone

Anbefalte innlegg

Elsker min kone

Hei,jeg er en mann på 36 år som har vært gift i 5 år og har et felles barn(6år) med min kone i tillegg så hadde hun et barn(10år) fra et tidligere forhold.Vi har vært sammen i åtte år.For to dager siden detonerte det en bombe mitt i ansiktet på meg.Min kone sa at hun nå vurderte forholdet vårt og at hun gjennom årene hadde blitt gradvis mindre glad i meg.Dette fordi jeg har forskjellsbehandlet barna og vært unødvendig streng med min stesønn og behandlet ham urettferdig.Vi har tidligere hatt mindre diskusjoner om dette uten jeg har skjønt hvor ondt dette har vært for min kone.Jeg elsker henne over alt, og jeg er like glad i begge barna.Vi fungerer ellers på alle måter som en god familie.Vi reiser på turer i lag.Finner på ting i lag.Sexlivet vårt har vært normalt.Jeg har derfor ikke skjønt hvor stor urett jeg har gjort.Når jeg har blitt konfrontert med dette ser jeg hva jeg har gjort og ønsker kun en ting: Gjøre alt mye bedre både for barnet og min kone.Jeg vil ikke miste noen av dem.Kan jeg bygge opp igjen tilliten ?Jeg er villig til å ta i mot den hjelp som jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må overbevise henne om at du ikke har skjønt det før, men at nå, når du gjør det, skal du gjøre alt i din makt, for å rette det opp.

Det beste er vel å overbevise 10-åringen om at du angrer, og at det aldri skal skje igjen. Og hvis det gjør det, må barnet si fra, så kan dere snakke om det.

Tror jeg hadde vist henne dette brevet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Slik jeg oppfatter det, burde dere har gode muligheter for å finne tilbake til det gode fellesskapet. Din kone har åpenbart fått nok og satt foten ned, og fortalt deg tydelig hvilke konsekvenser det får, hun vurderer brudd.

Jeg forstår at du er fortvilet og ikke ønsker dette. Når du nå innser at du har såret henne og ikke forstått henne morsrolle for sitt første barn, håper jeg dere kan snakke ut om saken dere i mellom for å komme videre.

Hvis dere ikke klarer å lytte til hverandre,og snakke konstruktivt sammen, kan dere bruke en familierådigver. Bruk tlf.katalogen. Jeg vet ikke hvor du bor, men det finnes familiekontorer i alle fylker og også private famrådgivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker min kone

Hei!

Slik jeg oppfatter det, burde dere har gode muligheter for å finne tilbake til det gode fellesskapet. Din kone har åpenbart fått nok og satt foten ned, og fortalt deg tydelig hvilke konsekvenser det får, hun vurderer brudd.

Jeg forstår at du er fortvilet og ikke ønsker dette. Når du nå innser at du har såret henne og ikke forstått henne morsrolle for sitt første barn, håper jeg dere kan snakke ut om saken dere i mellom for å komme videre.

Hvis dere ikke klarer å lytte til hverandre,og snakke konstruktivt sammen, kan dere bruke en familierådigver. Bruk tlf.katalogen. Jeg vet ikke hvor du bor, men det finnes familiekontorer i alle fylker og også private famrådgivere.

Takk Solveig og mil.

Jeg vet det ikke finnes noen enkel løsning på dette, og jeg er absolutt villig både til og lytte og prate.Fortrinnsvis med min kone, men gjerne også med en familierådgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Takk Solveig og mil.

Jeg vet det ikke finnes noen enkel løsning på dette, og jeg er absolutt villig både til og lytte og prate.Fortrinnsvis med min kone, men gjerne også med en familierådgiver.

Ta kontakt så kan jeg tipse deg om rådgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker min kone

Ta kontakt så kan jeg tipse deg om rådgiver.

Hei

Har i dag vært hos en sosionom som har gitt meg råd og hjelp som jeg tar med meg videre for å vinne tilbake tilliten hos barnet og min kone.Vi har avtalt å møtes flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...