Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 28 år, jeg har en liten gutt på 6 uker og begynner å finne meg selv igjen etter svangerskapet og fødselen.Men jeg lurer på hva som kan være årsaken til at jeg svetter så mye om natten. Jeg blir klissvåt og må snu dynen, madrassen er også helt våt... Må opp å tørke meg med et hådkle flere ganger hver natt. Det er ganske ubehagelig.. Noen som kan svare meg ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12079-nattsvette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært plaget av de samme problemene, og for meg kom det av for lavt stoffskifte. Er du ellers mye trøtt, kald, legger lett på deg og er evt. deprimert, så bør du få sjekket stoffskiftet ditt. (Du trenger ikke ha alle disse symptomene, men de er vanlige). Det kan hende at legen sier prøven er normale.....ikke nøy deg med det! Be om å få se verdiene, det kan være at de ligger i nedre normalområde. Jeg var hos flere leger, som bl.a. hevdet at jeg bare hadde en forkjølelse som gikk inn og ut av kroppen. Slike verdier er individuelle for hver enkelt, derfor må legen vurdere hele helsebildet og dets symptomer. Jeg går nå på Thyroxin, selv om verdiene mine ikke var for lave, men i nedre normalområde. Jeg har blitt mye bedre, både fysisk og psykisk....og nattesvettingen er selvfølgelig borte. (PS: Det er ikke unormalt å problemer med stoffskiftet etter en graviditet.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12079-nattsvette/#findComment-60367
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...