Gå til innhold

manisk i drømme


Gjest Cheryl

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar lidelse type rapid cycler. En stund nå hadde jeg vært deprimert. Men så la jeg meg om kvelden og greide å drømme at jeg begynte å bli manisk. Så våknet jeg uthvilt (jeg er dødstrett hele dagen når jeg er deprimert) og klar for shopping og omfattende husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, det var jammen raskt snudd!

Jeg drømmer stadig vekk at jeg er psykisk syk, enten psykotisk, deprimert eller manisk. Heldigvis er jeg noenlunde frisk når jeg våkner om morgenen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var jammen raskt snudd!

Jeg drømmer stadig vekk at jeg er psykisk syk, enten psykotisk, deprimert eller manisk. Heldigvis er jeg noenlunde frisk når jeg våkner om morgenen. :)

Det er noe jeg har lurt på lenge. Er det mest pga maniske drømmer om morgenen eller mer en genetisk betinget svikt i "søvnprogrammet".

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg har lurt på lenge. Er det mest pga maniske drømmer om morgenen eller mer en genetisk betinget svikt i "søvnprogrammet".

Mvh

Søvnforestyrrelser henger nøye sammen med bipolar lidelse.

Er man hypoman/manisk føler man ikke behov for søvn på samme måte som en frisk person.

Å få søvnen inn på et normalt mønster igjen har mye å si for å bli frisk fra en hypoman/manisk episode.

For å bli frisk fra mani har jeg merket at det er viktig å få regelmessig søvn og lite stimuli.

Jeg tror at man kan gripe inn og forhindre de helt store maniene og psykosene hvis man fokuserer på å roe ned og å opprettholde vanlig søvnmønster i begynnelsen av en slik fase. Tror de fleste trenger sovemedisiner for å greie det når loppene hopper som verst i blodet.

Beroligende midler og antipsyotika er også nødvendig noen ganger.

Problemet er ofte det at å være hypoman kan føles som et kick. Man har masse energi og føler seg som en som takler alt. Spesielt for de som er mye plaget av depresjon er det nok vanskelig å bestemme seg for at det er på tide å lande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...