Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er konstant tett i nesen uten å være forkjølet. Det er verst om natta. Av og til kommer det ut en litt seig slimete klump uten farge. Dette har sikkert vart i et år, men etter en bihulebetennelse i påsken 2000 synes jeg at det har blitt mye verre. I sommer fikk jeg en nesespray av legen min som heter "Flutide Nasal" 50 mikrog/dos/dose. Jeg synes ikke at den hjalp meg noe særlig, tettheten vedvarte, men det kom gjerne litt mindre slim ut Jeg ville jo tro at det var bedre at slimet tross at kom ut enn ble liggende der inne derfor sluttet jeg med denne nesesprayen.

Har du noen råd om hva jeg kan gjøre, har prøvd å kutte ut melk, men jeg kan ikke se at det har hjulpet noe. Er det andre nesesprayer som kan hjelpe eller kanskje jeg burde ta en allergitest? Hva mener du?

Venter på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12091-konstant-tett-nese/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Siden dette synes å være en helårsplage bør du få gjort en allergitest,samt diskutere med legen din hvordan luftforholdene på soverommet ditt evt.kan bedres.Hvis dette ikke gir svar,bør muligens en øre-nese-hals lege få undersøke deg mtp.at årsaken kan være polypper eller underliggende infeksjon i bihulene.Generelt bør dette problemet kunne løses. Hvis du bruker mye reseptfrie nesesprayer kan dette også medvirke til at plagene blir kroniske.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12091-konstant-tett-nese/#findComment-60921
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...