Gå til innhold

Prolaps


Gjest rygglei

Anbefalte innlegg

Samboeren min har i over et år slitt med vond rygg. I mai var han på en CT som viste en liten prolaps i L4. Han ble bedre framover mot sommeren helt til vi reiste på en 9 timer lang biltur. Siden den gangen har han ikke kunne gått, stå eller sitte. Foten gir etter.

For en uke siden fikk han en MR og det viste at det var en stor prolaps i L4. Da ble han henvist til ortoped og fikk beskjed av lege og fysioterapaut at han måtte opereres. De mente han hadde gått for lang tid med prolapset for at annen behandling skal virke.

Men.. han er livredd for operasjon. Han har 2 i familien som har hatt prolapsoperasjon som har blitt verre. Finner ingen sider på nettet som forteller hvordan en slik operasjon foregår og resultat.

Noen med erfaing på dette? Finst det andre løsninger enn operasjon selv om lege benekter dette? Hvor vanlig er det å få etterskader med arrvev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.rygginfo.no

Prøv også å søke på www.kvasir.no (søk på "prolapsoperasjon" eller prolaps +operasjon).

Rygginfo.no får jeg ikke til å fungere.

Å søke på nettet er noe jeg har gjordt i dagesvis uten å finne de svarene jeg søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygginfo.no får jeg ikke til å fungere.

Å søke på nettet er noe jeg har gjordt i dagesvis uten å finne de svarene jeg søker.

Hmm... Det fungerer hos meg. Prøv denne:

http://www.rygginfo.no/interview.aspx?wfref=30&lID=3&wdID=94&wfID=33

Det står noen intervjuer der med folk som er blitt ryggoperert. Dessverre har ikke allt vært like vellykket, ser jeg.

Ellers er jo både Thomas Alsgaard og Bjørn Dæhlie har tatt prolapsoperasjoner, med forholdsvis godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...