Gå til innhold

Tvangsgrubling- om tiden/livet


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Sliter med tvabgsgrubling. Angående tiden; hva den er, hvor den blir av osv. Tanker om livet. Slitsomme tanker, som gjør meg urolig. Går til psykiater. Han er fremragende og vi kommer veldig godt overens. Men disse tankene slipper ikke taket. Jeg bruker cipralex, men føler ikke det hjelper på disse tankene. Den fungerer likevel godt på depresjonen, føler jeg.

Mitt spørsmål er; Har noen opplevd liknende grubling? Og hva slags behandling/medisiner har dere brukt? Erfaringer? På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om du lærer teknikker for å stoppe disse tvangstankene?

Eventuelt om det er metoder for å bli raskt ferdige med dem når de først er der?

".. medikamenter bør ikke gis alene. Aktuell behandling må være adferdsmodifikasjon/ eksponeringsterapi/ responsprevensjon /kognitiv terapi alene eller sammen med medikamentell behandling. Dette er i overensstemmelse med anbefalinger fra Statens legemiddelkontroll i Norge.

Slik behandling krever stor innsats. Noen ganger vil man kunne oppnå radikal bedring, hvor problemene opphører helt. Ofte kan man også oppleve at tvangsatferd ikke blir borte, men avtar i intensitet. Og det er ofte bra nok til at personen får det bedre."

Les mer her:

http://home.no.net/habilnet/Tvangstanker-og-tvangshandlinger-behandlingsmetoder.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om du lærer teknikker for å stoppe disse tvangstankene?

Eventuelt om det er metoder for å bli raskt ferdige med dem når de først er der?

".. medikamenter bør ikke gis alene. Aktuell behandling må være adferdsmodifikasjon/ eksponeringsterapi/ responsprevensjon /kognitiv terapi alene eller sammen med medikamentell behandling. Dette er i overensstemmelse med anbefalinger fra Statens legemiddelkontroll i Norge.

Slik behandling krever stor innsats. Noen ganger vil man kunne oppnå radikal bedring, hvor problemene opphører helt. Ofte kan man også oppleve at tvangsatferd ikke blir borte, men avtar i intensitet. Og det er ofte bra nok til at personen får det bedre."

Les mer her:

http://home.no.net/habilnet/Tvangstanker-og-tvangshandlinger-behandlingsmetoder.htm

Kjempefin link!

Takk skal du ha, Soleil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...