Gå til innhold

Omvendt pubertet?


Gjest dakarliten

Anbefalte innlegg

Gjest dakarliten

Jeg er ei jente\kvinne (alt ettersom du velger) på 20 år. Jeg kom i puberteten veldig tidlig. Fikk mensen som 10-åring og hadde full kvinnekropp da jeg var 12-13. Jeg ble tidlig voksen, og eksperimenterte tidlig seksuelt. Jeg vil ikke si dette har plaget meg så mye i ettertid. Jeg var ikke noe spesielt oppsternasig, sur eller vanskelig da jeg vokste opp. Jeg hadde egentlig ingen slike psykiske forandringer som ofte følger med en pubertet.

MEN; nå i det siste har jeg fått alle disse "symptomene" på pubertet. Jeg sliter med uren hud, får sånne vonde konge-kviser og store humørsvingninger. Jeg hadde ingen kviser o.l da jeg vokste opp, men NÅ kommer det gitt! Jeg kan være kjempeglad én dag, og sur og irritabel den neste. Dessuten forelsker jeg meg i hytt og pine, og sikler som en gris etter mannfolk. Dette skjedde aldri da jeg var yngre. Først trodde jegd et bare var en fase, men det har vært slik det siste halve året. Jeg er også ofte deprimert.

Noen som kan si hva som feiler meg?! :-) Jeg er jo helt rar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Humøret svinger kanskje i takt med menssyklusen din? Sikler du mest på menn midt i mellom menstruasjonene? (altså i eggløsningstiden) Drikker du mye melk eller spiser en del melkeprodukter? (kan gi kvisete hud)

Nattlysoljekapsler skulle hjelpe mot pms leste jeg her inne nettopp, verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dakarliten

Humøret svinger kanskje i takt med menssyklusen din? Sikler du mest på menn midt i mellom menstruasjonene? (altså i eggløsningstiden) Drikker du mye melk eller spiser en del melkeprodukter? (kan gi kvisete hud)

Nattlysoljekapsler skulle hjelpe mot pms leste jeg her inne nettopp, verdt et forsøk?

Hei!

Nei, det er ikke i sammenheng med menssyklusen min, da jeg har disse svingningene omtrent hele tiden. Jeg har ingen plager under menstruasjonene heller. Jeg spiser svært lite melkeprodukter, nesten aldri, og drikker nesten aldri melk. Mannfolk sikler jeg etter hele tiden, og dagdrømmer om sterke mørke menn som kommer gående opp fra havet og løfter meg opp på brygga og tar meg hardt.

Som sagt, jeg er ikke helt god i hue for tida. Det var jo da jeg var 14-16 jeg skulle vært som nå. Men siden jeg aldri var slik da jeg var yngre, kanskje alt det der kommer nå isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei, det er ikke i sammenheng med menssyklusen min, da jeg har disse svingningene omtrent hele tiden. Jeg har ingen plager under menstruasjonene heller. Jeg spiser svært lite melkeprodukter, nesten aldri, og drikker nesten aldri melk. Mannfolk sikler jeg etter hele tiden, og dagdrømmer om sterke mørke menn som kommer gående opp fra havet og løfter meg opp på brygga og tar meg hardt.

Som sagt, jeg er ikke helt god i hue for tida. Det var jo da jeg var 14-16 jeg skulle vært som nå. Men siden jeg aldri var slik da jeg var yngre, kanskje alt det der kommer nå isteden?

Vel, jeg er 35 og sikler myyyye mer på mannfolk nå enn jeg noen gang har gjort! :o) Kvinners seksualitet kommer vel gjerne mer til sin rett ettersom årene går såvidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig å få kviser i voksen alder.

Humørsvingningene dine skyldes kanskje stress, hvis de ikke varier med messyklusen?

Helt enig med Lillemus, sånne fantasier kommer når du er klar psykisk, ikke når kroppen er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er 35 og sikler myyyye mer på mannfolk nå enn jeg noen gang har gjort! :o) Kvinners seksualitet kommer vel gjerne mer til sin rett ettersom årene går såvidt jeg har skjønt.

Da dattera mi var så gammel som deg, fleipet hun og venninnene hennes med at "hå, tidligpuberteten er INGENTING mot seinpuberteten!"

De fikk kviser, og svingte i humøret. Om de siklet etter menn, veit jeg ikke.- De sa det ikke til mamma.

Men jeg tror faktisk at det kommer en bølge med sånt i overgangen mellom tenåra og tjueåra. Og det KAN jo hende at du på et vis ble tvunget av kroppen din ut i et sexliv du ikke er klar for før nå! Nyt det, du. (Untatt kvisene og deppingen, naturligvis, men når var en medalje uten bakside).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må le litt jeg. kjenner meg litt igjen. I hvertfall humørsvingningene. Selvom jeg er mest nede, men.. Uansett.. Det er vel kanskje mye som skjer i de åra vi er i? Også blir vi jo stadig mer kvinne.. hehe.. Mulig noen av oss får en overdose hormoner på den tida her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...