Gå til innhold

Hvor mange kalorier pleier du å spise hver dag?


Gjest 122kg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke den fjerneste anelse. Er dette virkelig en ting som folk generelt går rundt og vet?

Jeg tror ikke det? derfor jeg spør.. jeg tror det er bare ernæringsfysiologer som kan vite det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det? derfor jeg spør.. jeg tror det er bare ernæringsfysiologer som kan vite det..

Hmmm. Jeg ser ikke helt poenget med å spørre om noe du selv regner med folk ikke kan svare på da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm. Jeg ser ikke helt poenget med å spørre om noe du selv regner med folk ikke kan svare på da men...

Jeg spør fordi jeg fikk beskjed av legen om å spise 2000 kalorier om dagen.

Og kanskje er det bare meg som er så dum at jeg ikke vet hvor mye det er :/

Men tydeligvis ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg ANER ikke! Vet folk det altså?

Jeg spiser "vanlig" tenker jeg, stort sett sundt og greit 2-3 ganger om dagen, og skeier innimellom når jeg har lyst.

Ingen organisert trening, men sykler, svømmer eller går på tur når jeg har lyst til det.

Før sommer og bikinisesong blir det jo ofte litt situpskjør o.l om jeg ser at shortsen fra i fjor plutselig har krympet..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

For i finne ut daglig kalori-inntak skal du gange vekt med 30 kcal, som generell regel.

Så er det jo sunnt å spise minst 4-5 ganger daglig, trene kanskje 3-4 ganger i uken.

Når det er sagt så ligger vel mitt kalori-inntak endel over anbefalt og jeg trener kanskje 2 ganger i uken, når jeg er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør fordi jeg fikk beskjed av legen om å spise 2000 kalorier om dagen.

Og kanskje er det bare meg som er så dum at jeg ikke vet hvor mye det er :/

Men tydeligvis ikke..

Hvis du vil ned i vekt så er det vel bedre å delta på et kurs hos Grete Roede eller Libra enn å prøve og fomle sjøl kanskje? Jeg er selv sterkt overvektig og har gått ned vha. to kurs. Men dessverre var jeg dum som kuttet ut kurs for fort (skulle tatt oppfølgingskurs ellerh hva de kaller det), så hadde jeg nok unngått å gå opp i vekt igjen...

http://www.libra-helse.no og http://www.greteroede.no

Sistnevnte har også kurs via internet/e-mail dersom det ikke finnes noe kurssted der du bor.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men så trener jeg også da..

For å gå ned i vekt trenger vi ca. 1200 kalorier pr. dag.

Feil.

Får å gå ned i vekt må man ha forbruke flere kalorier enn man inntar. 1200 kalorier er ikke et absolutt tall. Jeg går ned i vekt på langt flere kalorier en det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...