Gå til innhold

Bytte behaldlingmetode


doljenta

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som har erfaringer med ulike behandlingsmetoder for tvangstanker?

Jeg har prøve kognetiv terapi, ble ganske bra etter dette. Sluttet så der, ble dårligere igjen. Begynte med seroxat med ganske bra resultat. Så begynte jeg i tilegg med psykoterapi. H*n jeg går hos mener at tvangstanker kommer fra ytre påvirkninger. Jeg mener dette er noe jeg har hatt siden jeg var liten. (Og jeg har hatt en god barndom, har det bra nå også "ytre" sett. Så jeg mener disse tvangstankene ikke kan komme av ytre påvirkninger!!) H*n mener også at medisiner ikke trengs. Og i timen snakker vi ikke så mye om selve tvangstankene, mer om evnt ytre påvirkninger.

Psykoterapi fungerte til en viss grad da jeg gikk på medisin. Har nå sluttet med seroxat, og har blitt ganske dårlig igjen.

Bør jeg bytte til kognetiv?? Eller er jeg bare så vrang som ikke klarer å bli frisk med psykoterapi??

Jeg blir også veldig knyttet til folk jeg stoler på. Dvs at jeg er kjempe knyttet til min psyk, og kommer egentlig aldri til å tørre å si at jeg vil bytte terapi!! Men jeg ser jo at jeg ikke blir bedre...

Sorry at det ble litt langt...

Klem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du hos psykolog eller psykiater?

Dersom vedkommende er generelt mot bruk av medikamenter, så hadde jeg ikke stolt på de råd som ble gitt når problemet ditt såvidt jeg forsto er en tvangslidelse.

Jeg synes også du skal stole på din egen vurdering mht hva slags behandling du har nytte av.

Kanskje du kunne bruke terapien de neste timene til å jobbe med den avhengighet som du opplever og evt. vise terapeuten din det innlegget du har skrevet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du hos psykolog eller psykiater?

Dersom vedkommende er generelt mot bruk av medikamenter, så hadde jeg ikke stolt på de råd som ble gitt når problemet ditt såvidt jeg forsto er en tvangslidelse.

Jeg synes også du skal stole på din egen vurdering mht hva slags behandling du har nytte av.

Kanskje du kunne bruke terapien de neste timene til å jobbe med den avhengighet som du opplever og evt. vise terapeuten din det innlegget du har skrevet her?

Takk for svar! Jeg går hos psykiater. Synes derfor det er litt rart at h*n mener det ikke er noe vits i å bruke medisiner mot tvang. Jaja:)

Takk for tispene, skal prøve å jobbe med dette ja, slik at jeg kan bli bedre:)

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg går hos psykiater. Synes derfor det er litt rart at h*n mener det ikke er noe vits i å bruke medisiner mot tvang. Jaja:)

Takk for tispene, skal prøve å jobbe med dette ja, slik at jeg kan bli bedre:)

Vennlig hilsen,

Enkelte behandlere kan bli litt for opphengt i sine egne metoder. Men kanskje er vedkommende åpen for en samtale om nettopp dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...