Gå til innhold

bo på psyk.institusjon


Gjest betina

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har bodd på et DPS i 4 mnd, før det var jeg innlagt i 1 eller 2 mnd(husker ikke) på en akuttavdeling.

I begynnelsen syntes jeg det var ultrakjedelig på institusjonen, men nå har jeg blitt vant til plassen.

Jeg har egen leilighet også, så jeg er innom den en tur stort sett hver dag etter skolen. Før jeg ble innlagt hadde jeg verken jobb eller skole, var altfor dårlig psykisk. Men har fått medisiner og blitt mye bedre. Dessuten er jeg hjemme fra lørdag-søndag.

Er ikke det nok?

For her forleden dag sa kontakten min at jeg kunne snart begynne å være mere hjemme. Litt hjemme og litt på senteret.

Hvorfor det? Jeg vil ikke dra fra senteret! Det er godt å komme tilbake dit, og sove der......

Endelig har jeg vent meg til plassen og så vil de ha meg mere hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke barn lenger

Det er jo ikke meninga at du skal være der så lenge at du blir avhengig av institusjonen. Poenget er å gjøre deg gradvis i stand til å bli mer selvstendig. Derfor presser de på litt mer etter hvert slik at overgangen ikke skal bli for brå. Det er sikkert trygt og godt der du er, men poenget er at du skal kunne stå på egne ben. Jo lenger du blir på institusjon jo vanskeligere er det å rive seg løs derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...