Gå til innhold

Cyste på eggstokk


Gjest Nervøs akkurat nå..

Anbefalte innlegg

Gjest Nervøs akkurat nå..

Jeg er ei jente på 25 år som for litt over 3 år siden opereste vekk en cyste på den ene eggstokken, eggstokken ble også operest bort fordi denne var omdannet til cysten.

En god stund før jeg fant ut at jeg hadde denne cysten kjente jeg at magen min var litt større på den siden. Og det er den fortsatt, etter at jeg har operet vekk cysten. Er det da slik jeg er "laget" eller har magen min blitt sånn pga cysten?

Jeg hører også en slags hul lyd når jeg "slår " på megn på den siden, det har jeg også gjort siden før operasjonen. Er dette fordi det ikke lenger er "noe" der slik at det på en måte er litt tomrom der..?

Jeg er utrolig nervøs av meg, og jeg planlegger å bli gravis. Men tør ikke fordi jeg er redd det er noe galt med meg siden magen min er sånn. Selv om det på en en måte alltid har vært sånn. Som du sikkert har skjønt er jeg red for å gå til legen med noe i det hele tatt, har blitt det etter at det faktisk var noe galt med meg den gangen. Trodde aldri at det skulle være noe galt med meg, så den dagen fikk jeg sjokk...

Setter veldig stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man får fjernet en eggstokk blir det ikke noe hulrom i magen, tarmene vil fylle tomrommet. (eggstokkene utgjør bare en meget liten del av mageinnholdet). Hvis du bare er 25 år og har fått fjernet den ene eggstokken og føler at noe er unormalt, ville jeg anbefale deg å få en sjekk med ultralyd så du ikke behøver å gå rundt og engste deg. Få det sjekket og så gå igang med å forsøke å bli gravid, om det er det du ønsker.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...