Gå til innhold

Overgangsalder?


uvitenheten

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne på 47. Har tatt hormonprøve som viser forhøyet follikelstimulerende h.Mens Østrogen og progest. er normale. Jeg har ingen klassiske overg.sympt. men veldig sliten og slapp. Kan"østrogenbehandl." ha effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mange år før overgangsalderen kan FSH øke, men det betyr ikke hormonmangel, så jeg tror bestemt ikke at du vil få glede av østrogenbehandling. Har du sjekket ditt stoffskifte? eller andre årsaker til at du er sliten?

Desverre begynner mange kvinner for tidlig med østrogen uten at det er årsak til problemene, det kan medføre økt risiko for bivirkninger.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...