Gå til innhold

kan jeg være manisk depressiv ?


Gjest punky@

Anbefalte innlegg

Har perioder over ca 2-3- uker det jeg er svært deprimert( vil bare sove, gråter og ser ikke noen lyspunkter i livet)Så kommer jeg inn i en god periode, den varer ca i 1-2 uker, da begynner jeg å ta kontakt med folk igjen, klarer å gå på skolen og fungere tilnærmet normalt.

Men jeg er ikke, som mange beskriver unormalt aktiv o.s.v

Kan jeg likevel være manisk depressiv ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke blir unormalt oppstemt (hypoman eller manisk) så kvalifiserer nok ikke det for bipolar lidelse.

Tilbakevendende depresjoner er kanskje noe som stemmer mer på deg?

Les eventuelt om cyklotymi.

http://home.no.net/habilnet/mani.htm

Kan hende du hadde hatt nytte av et stemningsstabiliserende middel likevel. Bruker du medisiner eller får du noen slags behandling?

Hvis du går i behandling så bør du ta opp dette med diagnose, slik at du kan få et sikrere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg har det litt likt deg. I perioder kan jeg begynne å gråte bare noen er litt god med meg eller om noen er litt streng i tonen mot meg. Så kommer jeg i de hypre periodene da føler jeg det som om jeg er kjempehøy, nesten ruset, oppunder taket. Jeg finner også på saker og ting som jeg blir så flau av etterpå at jeg kunne dødd. Har begynt å skrive opp hva jeg gjør/tenker i de periodene. Og jeg må si jeg blir sjokket av meg selv av og til.

Har fått medisin som jeg har begynt å ta men det er litt tidlig ennå for å se om de virker.

Slik du beskriver det høres det mer ut som om du er en normal avslappet person som liker seg ute.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke blir unormalt oppstemt (hypoman eller manisk) så kvalifiserer nok ikke det for bipolar lidelse.

Tilbakevendende depresjoner er kanskje noe som stemmer mer på deg?

Les eventuelt om cyklotymi.

http://home.no.net/habilnet/mani.htm

Kan hende du hadde hatt nytte av et stemningsstabiliserende middel likevel. Bruker du medisiner eller får du noen slags behandling?

Hvis du går i behandling så bør du ta opp dette med diagnose, slik at du kan få et sikrere svar.

Dette er positivt feil Soleil, det har ved senere forskning vist seg at personer med repeterende depresjoner nettopp ofte lider av bipolar lidelse.

Man trenger ikke å få hypomanier/ manier eller de kan evt. komme for dagen på et senere stadie i livet/ sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...